آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه امام صادق(ع) – قسمت دوم

4K
اجاره سوئیت مبله در تهران
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید. برنامه هایی برای تاسیس دانشگاهی که در کنار رشته های معمول دروس حوزوی را نیز آموزش دهد از سالهای پیش از انقلاب پبش آمده بود و در این زمینه افرادی چون مرتضی مطهری، محمد بهشتی، محمد جواد باهنر، محمد رضا مهدوی کنی و سید محمود طالقانی و دیگران مباحثاتی داشتند.
این ایده پس از انقلاب اسلامی پیاده شد و در سال 1361 و در حین ارائه ی انقلاب فرهنگی به وقوع پیوست.
هدف اصلی از ایجاد این دانشگاه فراهم کردن محیطی برای تحقیق درباره ی علوم اجتماعی و انسانی در حسن توجه به مبانی اسلامی می باشد. که نتیجه ی این امر تربیت اشخاصی متخصص برای حل مسائل کشور می باشد. چند سل بعد از تاسیس دانشگاه یعنی در سال 1384، رهبر با مسئولین دانشگاه دیداری داشت که در طی آن تاکید بسیاری بر تولید علم به عنوان وظیفه ی اصلی این دانشگاه داشت. پس از این دیدار اهداف دانشگاه دچار تغییراتی شد تا جایی که شعاری تحت عنوان تربیت اسلامی و مرجعیت علمی برای دانشگاه در نظر گرفته شد.
از زمانی که دانشگاه امام صادق تاسیس شد افراد بسیاری در مناصب مختلف آن دارای پست و مقام بودند که به دلایل مختلفی از این پست ها برکنار شدند. از جمله این افراد می توان به:
محمد رضا مهدوی کنی، سید علی خامنه‌ای، محمد امامی کاشانی، ابراهیم امینی، محمدعلی نوید، سید رحیم خانیان، حسینعلی منتظری، نوری همدانی، معینی، محمد یزدی و اسرافیلیان اشاره کرد.
 اعضای نامبرده از هیات امنای دانشگاه بودند که در این بین محمدرضا مهدوی کنی ریاست دانشگاه را طی دوره ای بر عهده داشته است. وی دومین فردی بوده که بر دانشگاه امام صادق ریاست می کرده است. اولین رئیس دانشگاه امام صادق حسینعلی منتظری بود که پس از قضیه ی خلع وی از جانشینی رهبر، وی از این سمت نیز استعفا داد و مسئولیت خویش را به آیه الله مهدوی کنی واگذار کرد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران از دیگر اعضای هیات امنای دانشگاه امام صادق می توان به علی مشکینی و محمدرضا مهدوی کنی اشاره کرد که مورد اول در سال 1387 و مورد دوم نیز در سال 1393 وفات یافتند.
پس از وفات محمدرضا مهدوی کنی، به فرمان سید علی خامنه ای اعضای هیات امنای جدید به ضورت زیر انتخاب شدند: محمدباقر باقری کنی، صادق آملی لاریجانی، سید احمد علم‌الهدی، محمدسعید مهدوی کنی، احمد واعظی، سید عباس موسویان، سیدمصطفی میرلوحی، سید علا میرمحمدصادقی، علی رضائیان و محمدهادی همایون.
دانشگاه امام صادق، بعنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور دارای دو پردیس می باشد که یکی از آنها مخصوص برادران است و دیگری نیز مختص به خواهران می باشد.
رشته های تحصیلی پردیس برادران در 6 دانشکده تدریس می شود که عبارت اند از: دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد، دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی، دانشکده معارف اسلامی و حقوق، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشکده معارف اسلامی و ارتباطات و بخش آخر که مرکز زبان دانشکده می باشد. این بخش متشکل از دو قسمت عربی و زبان های خارجی یعنی انگلیسی و فرانسوی می باشد.
پردیس بانوان نیز دارای 4 دانشکده می باشد که عبات اند از: دانشکده معارف اسلامی و علوم تربیتی، دانشکده معارف اسلامی و فلسفه و کلام، دانشکده معارف اسلامی و حقوق و  دانشکده معارف اسلامی و فقه و حقوق.
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
همانطور که گفته شد دانشگاه امام صادق، دانشگاهی دارای شرایط خاص می باشد و این بدین معنی است که علاوه بر کنکور سراسری، متقاضیان ورود به دانشکده باید مصاحبه نیز بدهند که این مصاحبه بر اساس معیارهای دینی، سیاسی، علمی و اخلاقی می باشد.
کسانی که در دانشگاه این امر را بر عهده دارند علاوه بر مصاحبه ی حضوری به تحقیقات محلی درباره ی فرد متقاضی نیز می پردازند که در این بین به سوابق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وی توجه بسیار دارند.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست