آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه امام صادق(ع)- قسمت اول

4K
اجاره سوئیت مبله در تهران

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید. کشورمان ایران دارای تاریخ بسیار زیاد و قابل توجهی است و همین عامل و عوامل بسیار دیگر باعث شده تا ایران بعنوان کشوری فرهنگی به حساب بیاید.

ایران دارای مراکز فرهنگی بسیاری می باشد که از جمله این مراکز می توان به دانشگاه ها اشاره کرد.

بسیاری از این دانشگاه ها دولتی و تنها از طریق کنکور سراسری اقدام به پذیرش می کنند و برخی دیگر نیز غیر انتفاعی و بعضا نیز دانشگاه های مصاحبه دار هستند. اکثر دانشگاه های مصاحبه دار ابتدا از طریق کنکور سراسری متقاضیانی با رتبه های مورد نظر را انتخاب می کنند و سپس از بین آنها کسانی را که واجد شرایط هستند را می پذیرند. دانشگاه های مصاحبه دار ایران عبارت اند از:

دانشگاه امام حسین (ع)

دانشگاه امام علی (ع)

دانشگاه امام صادق (ع)

و…

روی صحبت ما در این متن با دانشگاه امام صادق است. دانشگاه امام صادق یکی از دانشگاه های دارای شرایط خاص ایران است که در شهر تهران قرار دارد.

 این دانشگاه در نقطه ای بسیار سبز از منطقه ی سعادت آباد قرار دارد. ویژگی خاص دانشگاه امام صادق ترکیب کردن رشته های معمول در دانشگاه ها با علوم دینی اسلامی می باشد. هدف تاسیس این دانشگاه تربیت دانش آموختگانی با توانایی علمی بالا در رشته های مختلف با دانش دینی برای اداره ی کشور می باشد. محدوده ای که این دانشگاه در آن فعالیت می کند مربوط به قبل از انقلاب می باشد و در آن زمان بعنوان شعبه مطالعات دانشگاه هاروارد مورد استفاده قرار می گرفته است.

 آیت الله محمد رضا مهدوی کنی، رییس سابق دانشگاه صنعت نفت، درباره ی این دانشگاه فرمود که: دانشگاه امام صادق در تلاش است که به دانشگاهی اسلامی و پایگاه علمی و تربیتی جهان اسلام تبدیل شود.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران ریاست دانشگاه صنعت نفت تا اواسط سال 1393 بر عهده ی محمدرضا مهدوی کنی بود. با در گذشت وی در همین سال ریاست دانشگاه برای مدتی محدود به دست پسرش یعنی محمد سعید مهدوی کنی افتاد. تا سال 1397 و در مهرماه همین سال محمد سعید ریاست دانشگاه را عهده دار بود. پس از آن به دنبال حکمی که صادق آملی لاریجانی، رییس هیات امنای دانشگاه فرستاد ریاست دانشگاه به دست حسین علی سعدی افتاد.

 البته دوره ی ریاست وی نیز سه ساله است که همچنان ادامه دارد.

از جمله موسساتی که دانشگاه امام صادق را از لحاظ مالی حمایت می کنند می توان به مجموعه کارخانجات نساجی جامعه، کارخانه داروسازی حیان، پاساژ نور و میلاد نور در تهران، کمک‌های دولتی و تعدادی از بازاری‌های تهران اشاره کرد. این دانشگاه یک دانشگاه غیر انتفاعی است اما هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کند.

 امکانات رفاهی این دانشگاه تماما رایگان هستند. هزینه ی تغذیه ی دانشجویان این دانشگاه تفاوتی با هزینه ی تغذیه دانشگاه های دیگر ندارد.

اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

دانشجویان این دانشگاه به رده های مختلفی تقسیم می شوند که از رده های ب و ج شهریه دریافت می شد. بعدها که این روش مورد انتقاد قرار گرفت دانشگاه سیاست جدیدی در پیش گرفت که در پی آن از سال 1396 دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو در گروه الف بصورت رایگان در مقطع دکتری نمود.

برای تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه، متقاضیان باید نمره ی حداقل 20 را در زمینه ی پژوهشی دریافت کنند، با گذر از این مرحله می توانند وارد رقابت با سیر متقاضیان شوند. البته ناگفته نماند کسب نمره ی 20 در این مقطع، امری بسیار دشوار می باشد.

دانشگاه امام صادق نخستین دانشگاهی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و در دوره انقلاب فرهنگی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۱ شروع به کار کرد.
بنای نخستین این مؤسسه متعلق به دوران پهلوی است. دانشگاه امام صادق در محلی تأسیس شد که قبل از انقلاب به دانشگاه هارواردتعلق داشت و دروس حوزه مطالعات مدیریت با نظارت استادان دانشگاه هاروارد در آن تدریس می‌شد و تحت عنوان مدرسه عالی مدیریت فعالیت می‌کرد. ساختمان دانشگاه توسط «مهندسین مشاور عبدالعزیز فرمانفرمائیان و همکاران» به سرپرستی نادر اردلان طراحی شده‌است. 

علاوه بر اشغال این مکان، باغ مجاور این دانشگاه نیز به عنوان منزل شخصی محمدرضا مهدوی کنی مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این برخی مسئولان دیگر این دانشگاه نیز در این مکان ساکن شدند.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست