آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه علم و صنعت ( قسمت دوم )

4K
اجاره آپارتمان مبله در تهران

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید. بالاتر به چند مورد از وجه تفاوت های این مجموعه با سایر دانشگاه ها اشاره کردیم، در پایین به موارد بیشتری از آن می پردازیم. ویژگی هایی که این دانشگاه را نسیت به موارد مشابه خاص کرده است عبارت اند از:

اولین دانشکده ی مهندسی خودرو و تنها دانشکده مهندسی راه آهن در خاور میانه در این دانشکده تاسیس شده اند.مرکز فناوری عصبی ایران و مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات در این دانشگاه قرار دارد.

 این دانشگاه سیستم آموزش مجازی در سه رشته ی مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، نرم افزار وعلوم کامپیوتری را دارا می باشد. این دانشگاه بعنوان قطب علمی در سه رشته از جانب وزارت علوم انتخاب شده است که عبارت اند از:الکترونیک،موادپیشرفته،سازهوسازه‌هایهیدرولیکی، دانشگاه علم وصنعت برای اولین بار در کشور شروع به انتشار مجله کرد و شمار آنها را به 5 عدد رساند.

از نظر صنعتی این دانشگاه از بین تمامی دانشگاه های کشور برتر است و رتبه ی اول را دارد،اولین وتنها گنجینه محصولات تحقیقاتی دانشگاه دربین دانشگاه‌های کشور، افتتاح و راه اندازی نخستین کلینیک صنعتی درکشوردربین دانشگاه‌های فنی ومهندسی.

اکنون به چند مورد از واحدهای این دانشگاه در شهرهای مختلف اشاره می کنیم:

واحد اراک: این واحد در گذشته جزوی از دانشگاه علم و صنعت بوده و بعدها با ارتقا به دانشگاه صنعتی اراک مستقل از دانشگاه علم و صنعت شد.

واحدبهشهر: این واحد از دانشگاه علم و صنعت ابتدا در سه رشته ی مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و ریاضی کاربردی فعالیت می کرده است. بعدها در سال 1388 رشته ی مهندسی برق نیز به این رشته ها اضافه شد. تا همین سال این دانشگاه فقط به صورت شبانه دانشجو می پذیرفته که در این سال با ایجاد تغییراتی در رشته های مهندسی برق و ریاضی کاربردی شروع به پذیرش دانشجو کرد. بعد ها در سال 91 این واحد به دانشگاه علم و فناوری مازندران ارتقا مقام یافت.

واحددماوند: این واحد در سال 84 راه اندازی شد و هدف از راه اندازی آن پذیرش در رشته ی مهندسی مکانیک آن هم در مقطع کارشناسی بود. طرح توسعه ی این دانشگاه هنوز هم ادامه دارد.

واحدنور: تاسیس این دانشگاه بر میگردد به سال 1383 و هنوز هم طرح توسعه ی آن در حال اجرا می باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه 200 نفر است که در 13 رشته در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران

دانشکده ی علم و صنعت دارای 15 دانشکده است که عبارت اند از:

دانشکدهٔمهندسی برق

دانشکدهٔمهندسی پیشرفت

دانشکدهٔمهندسی خودرو

دانشکدهٔمهندسی راه‌آهن

دانشکدهٔمهندسی شیمی

دانشکدهٔمهندسی صنایع

دانشکدهٔمهندسی عمران

دانشکدهٔمهندسی کامپیوتر

دانشکدهٔمهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی مواد و متالورژی

دانشکدهٔمعماری و شهرسازی

دانشکدهٔریاضی

دانشکدهٔفیزیک

دانشکدهٔشیمی

دانشکدهٔفناوری‌های نوین

مرکزآموزش الکترونیک

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.

مراکز پژوهشی دانشگاه علم و صنعت نیز عبارت اند از:

پژوهشکده سبز

پژوهشکده الکترونیک

پژوهشکده حمل و نقل

پژوهشکده مهندسی وفناوری عصبی ایران

مرکز تحقیقات سیمان

مرکز تحقیقات قیر و مخلوطهای آسفالتی

مرکز تحقیقات وفناوری اطلاعات

مرکزتحقیقات نانوپترونیکس

در سال 2013 بر اساس رتبه بندی تایمز این دانشگاه بعنوان اولین دانشگاه کشور رتبه ی 475 را دریافت کرد و پس از آن دانشگاه صنعتی شریف بعنوان دومین دانشگاه کشور رتبه ی 483 جهان را دریافت کرد. لازم به ذکر است که در این رتبه بندی تمامی دانشگاه های جهان مد نظر هستند.

در همین سال در رتبه بندی کیو اس این دانشگاه بعنوان اولین دانشگاه کشور رتبه گرقت.

بر اساس نظام لایدن در سال 2016 رتبه ی 436 را دریافت کرد که این رتبه بین دانشکاه های سراسر جهان بود اما بین دانشگاه های فنی و مهندسی بر اساس همین رتبه بندی رتبه ی 189 را دریافت کرد. در سال 2016 نیز بر اساس نظام یو اس  نیوز اند ورلد رتبه ی 119 جهان و همچنین رتبه ی 190 در زمینه ی علوم مواد را دریافت کرد.

نظام NTU  نیز یک نظام رتبه بندی است که سالانه به بررسی دانشگاه های سراسر دنیا می پردازد. بر اساس این رتبه بندی دانشگاه علم و صنعت در سال 2015 رتبه ی 167 جهان در بین دانشگاه های فنی و مهندسی و رتبه ی 48 در بین دانشگاه های مهندسی مکانیک را دریافت کرد.  در سال 2018 نیز در رشته ی عمران رتبه ی 130 و در رشته ی مهندسی مکانیک رتبه ی 48 را دریافت کرد.

کانون فرهنگی دانشگاه که متشکل از 4 قسمت تیاتر، موسیقی، فیلم و شعر و ادبیات می باشد پس از انتخابات سال 74 که دولت محمد خاتمی روی کار آمد رونق بیشتری گرفت که دلیل  این امر هم اهمین دادن محمد خاتمی به امور فرهنگی و مواردی از این قبیل می باشد.

در دولت نهم و دهم تلاش بسیاری برای محدود کردن حوزه فعالیت کانون ها انجام شد که در نتیجه ی آن چند کانون به تعطیلی کشیده شد و در ازای آن کانون های بهار، مهدویت و ترویج ارزش های اسلامی تشکیل داده شدند. چند کانون دیگر نیز با مطرح شدن موضوع گفتگوی تمدن ها تشکیل شد که می توان از آنها به کانون گفتگوی تمدن ها و کانون قرآن و عترت اشاره کرد.

کانون های فعال دانشگاه در زمان حال عبارت اند از:

کانون تیاتر، کانون شعر و ادب، کانون فیلم و سیما، کانون بهار، کانون هلال احمر، کانون قرآن وعترت، کانون کتاب وکتابخوانی، کانون فرهنگ و زبان ملل، کانون هنرهای تجسمی، کانون پژوهش‌های اجتماعی، کانون ایران‌ شناسی وگردشگری، کانون مهدویت و کانون ترویج ارزشهای اسلامی.

دانشگاه علم و صنعت همکاری های زیادی با موسسات بین المللی داشته است که به دلیل شناخت توانایی و ظرفیت دانشجویان انجام شده اند. از جمله شرکت هایی که با آنها همکاری صورت گرفته است عبارت اند از:

دانشگاه فنی برلین (آلمان)

دانشگاه پلی‌ تکنیک میلان (ایتالیا)

دانشگاه دیکن (استرالیا)

دانشگاه کاگوشیما (ژاپن)

آکادمی متالوژی ملی اوکراین

دانشگاه علم وصنعت سودان

دانشگاه تورینو (ایتالیا)

دانشگاه سایمونفریزر (کانادا)

دانشگاه ایالتی معماری ومهندسی قازان – مؤسسهٔمرکزی علمی و تحقیقاتی زمین‌شناسی و کانی‌های غیرفلزی (فدراسیون روسیه)

ارسال  کارآموز برای کسب تجارب فنی به آلمان، ترکیه، یونان و اتریش

سازمان های بین المللی دانشگاه علم و صنعت عبارت اند از:

انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها

اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام

انجمن دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه.اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست