آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه صنعتی امیر کبیر(قسمت دوم)

1K

برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید. دانشکده ها و واحدهای مختلف این دانشگاه عبارت اند از:

دانشکدهٔ مهندسی نساجی دانشکدهٔ ریاضی وعلوم کامپیوتر، دانشکدهٔ مدیریت، علم و فناوری، دانشکده ٔمهندسی برق، دانشکدهٔ مهندسی پزشکی، دانشکدهٔمهندسی پلیمر، دانشکده ٔمهندسی شیمی، دانشکده ٔمهندسی صنایع وسیستم‌های مدیریت، دانشکدهٔ مهندسی عمران ومحیط زیست، دانشکدهٔ مهندسی کامپیوتر وفناوری اطلاعات، دانشکده ٔمهندسی دریا، دانشکده ٔمهندسی معدن ومتالورژی، دانشکده ٔمهندسی مکانیک، دانشکده ٔمهندسی انرژیوفیزیک، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشکدهٔ مهندسی نفت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر – واحد بندرعباس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر – واحدگرمسار، دانشگاه صنعتی امیرکبیر – واحد ماهشهر، گروه آموزشی تربیت بدنی، گروه آموزشی زبان خارجی، گروه مستقل رباتیک، گروه مستقل شیمی، گروه مستقل نانوتکنولوژی، گروه معارف وعلوم انسانی و  گروه فلسفه وعلم.

از نظر رتبه های جهانی این دانشگاه در رتبه ی 90 علوم کامپیوتر قرار دارد. این رتبه در سایت us world news and reports  قرار دارد. همجنین در نظام رتبه بندی دانشگاه لایدن، این دانشگاه در سال های 2012، 2013 و 2014 بعنوان برترین دانشگاه سطح ایران معرفی شده است. در اسفند سال 93 این دانشگاه برترین دانشگاه صنعتی کشور شد که بعد از آن دانشگاه صنعتی شریف و پس از آن دانشگاه علم و صنعت به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار داشتند. در سال 2018 این دانشگاه رتبه ی دومین دانشگاه کشور را دریاقت کرد که پس از آن به ترتیب دانشگاه های علم و صنعت،صنعتی شریف و خواجه نصیر قرار داشتند. علاوه بر رتبه بندی های بالا، در زمینه ی رتبه بندی های شانگهای در سال 2015 این دانشگاه رتبه ی 151 الی 200 در زمینه ی ریاضیات قرار گرفت. در سال 2016 نیز بررسی در تمام زمینه ها انجام شد و طی آن دانشگاه امیر کبیر رتبه ی 401 الی 500 را دریافت کرد.

افراد بسیاری در این دانشگاه بوده اند که امروزه جزو سران کشور و اشخاص مهم هستند که از آن ها می توان به: حمید چیت چیان(وزیر نیرو) ، معصومه ابتکار( رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور)، علیعباس‌پور(رئیسسابقکمیسیونآموزشوتحقیقاتمجلسشورایاسلامی) و… اشاره کرد.

بسیاری از فارغ تالتحصیلان این دانشگاه جزو افراد مهم کشور به حساب می آیند که در بالا به چند مورد از آنها اشاره شد که به جهت اختصار از نام بردن بقیه خودداری میکنیم. این دانشگاه به مانند بسیاری از دانشگاه های تهران، دانشگاهی سرنوشت ساز می باشد که هم اتفاقاتی که در آن می افتد و هم افرادی که از ان فارغ التحصیل می شوند تاثیر زیادی بر کشور و آینده ی آن می گذارند.

برخی از افرادی که امروزه در زمینه ی هنر و ورزش در کشور شهره هستند نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که از ان جمله می توان به داود میرباقری(کارگردان سینما و تلوزیون) و محمد محمدی(دروازه بان سابق پرسپولیس) و… اشاره کرد.خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست