آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه شهید بهشتی(قسمت دوم)

2K
اجاره سوئیت مبله در تهران

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم . همزمان با فراگیر شدن موضوع تشکیل دانشگاه ملی و ایده ی کلی این مرکز، مخالفان زیادی در سخنرانی ها و مجامع به ابراز مخالفت پرداختن.. احمد فرهادی که در آن زمان ریاست دانشگاه تهران را برعهده داشت از مخافان تاسیس این دانشگاه به شمار می رود.

از جمله افراد دیگری که در این رابطه می توانیم نام ببریم میمندی نژاد و عبدالله ریاضی هستند که به ترتیب ریاست دانشکده ی دامپزشکی و دانشکده ی فنی را برعهده داشتند.

رئیس مجلس شورای ملی نیز یکی از مخالفان سرسخت به شمار می رت.

در یازدهم اسفند ماه سال 1338 بود که میمندی نژاد ضمن مصاحبه ای با روزنامه ی کیهان ایده ی تاسیس این دانشگاه را ایده ای نابجا نامید و دلیل خود را عدم تکمیل شدن دانشگاه تهران و در الویت قرار گرفتن این دانشگاه بیان نمود.

در واقع هدف اصلی وی ، تمرکز بر پیشرفت و ترقی دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه معتبر دولتی بود.

این مخالفتها اما تاثیری بر تصمیم شاهنشاه نداشته و وی این موضوع را به طور کاملا جدی پیگیری می نمود.

حسین علا به عنوان ریاست هیئا امناء این دانشگاه برگزیده شد . سایر اعضای این هیئت را مدیر عامل بنیاد پهلوی، یکی از نمایندگان مجلس سنا، وزیر فرهنگ وقت و همچنین دو تن از نمایندگان مجلس شورای ملی تشکیل می دادند.

البته مدیر بانک ملی ، ریاست دانشگاه و ریاست اتاق بازرگانی و تعداد سه تن از افرادی که به عنوان شخصیت علمی و البته اقتصادی به شمار می رفتند نیز از اعضای هیئت امنای دانشگاه ملی به شمار می رفتند.

بالاخره پس از کشمکش های فراوان در سال 1339 بود که هئیت موتمنین اقدام به تصویب اساسنامه ی این دانشگاه نمودند که این اساسنامه را نیز شورای عالی فرهنگ به تصویب رسانید.

اگر بخواهیم در مورد این اساسنامه قدری بیشتر سخن بگوئیم باید به این موضوع اشاره کنیم که این اساسنامه متشکل از پنج فصل بود که در مجموع شامل 22 ماده می شد.

نخستین ماده ی اساسنامه به نام دانشگاه اشاره داشت که محل تاسیس آن را هم بیان کرده بود.

در سومین ماده نیز به دانشکده های این دانشگاه اشاره شده که متشکل از دو دانشکده ی “بانکداری و علوم مالی اقتصادی” و دانشکده ی “معماری ” می باشد.با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست