آشنایی با دانشگاه افسری امام علی(ع)

5K
اجاره آپارتمان مبله در تهران

ایران یکی از کشورهایی است که با موسساتی همچون دانشگاه افسری امام علی به لحاظ امنیتی یکی از امن ترین کشور های منطقه و چه بسا دنیا به حساب می آید.

امنیت همواره بعنوان یکی از اصلی ترین ارکان زندگی انسان بوده و اگر نباشد دیگر نیازها برآورده نمی شوند. این امنیت را مدیون موارد بسیاری هستیم.

یکی از این موارد پرورش افرادی با افکار انقلابی است. در طی این مسیر اقدامات بسیاری انجام داده شده است که می توان از آنها به ایجاد دانشگاه هایی اشاره کرد که برای سازمان های در مسیر کارهای انقلابی اشاره کرد. دانشگاه هایی چون امام علی، امام حسین، امام صادق و…

 

هدف اصلی دانشگاه امام علی

روی بحث ما در این متن با دانشگاه امام علی (ع) می باشد که آنرا به نام دانشگاه افسری نیز می شناسند. دانشگاه افسری نیز به مانند بسیاری دیگر دانشگاه های با اهمیت بالای ایران در تهران قرار دارد. موقعیت این دانشگاه در خیابان امام خمینی، که در زمان محمدرضا شاه پهلوی سپه نامیده می شد قرار دارد.

دانشگاه امام علی یکی از دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران مربوط به نیروی زمینی می باشد که هر ساله از متقاضیانی که رتبه های مورد نظر را در کنکور سراسری کسب می کنند مصاحبه می گیرد و از بین آنها افراد مدنظر را انتخاب می کند.

 

تاسیس دانشگاه افسری امام علی

این دانشگاه توسط رضا شاه پهلوی تاسیس شد که نام ابتدایی آن مدرسه صاحب منصبی بود. این مدرسه با تاثیر پذیری از مدرسه ی نظامی سن سیر فرانسه در سال 1300 با ادغام مدرسه صاحب منصبان ژاندارمری و مدرسه مشیرالدوله ابتدا در خیابان اکباتان فعلی و در ساختمان سردار سپه تاسیس شد.

بعد ها این دانشگاه یا مدرسه ی قدیم از مکان خود انتقال به عمارت کامرانیه واقع در خیابان سپه قدیم انتقال داده شد. وسعت این دانشگاه در حدود 140.000 متر مربع می باشد.

زمان تغییر نام مدرسه ی صاحب منصبی به قبل از انقلاب و سال 1314 بر می گردد. از آن به بعد این دانشگاه به آموزش نیروهای کلاسیک، نیرو های سه گانه و نوپای ارتش پرداخت. بعد ها نیز به آموزش در رشته های مهندسی و اردونانس پرداخت.

در ابتدای کار دوران تحصیلی دانشجویان 2 ساله بود که در سال اول به آموزش دروس عمومی می پرداختند و در سال دوم بعد از تعیین رشته به آموزش دروس اختصاصی مشغول می شدند.

پوشش دانشجویان دانشکده افسری

در سال 1367 نام دانشگاه به دانشگاه افسری تغییر داده شد و بعد ها در سال 1375 به دانشگاه افسری امام علی تغییر نام داد که البته این روند با اجازه خواستن از فرماندهی کل قوا همراه بود.

مانند بسیاری دیگر از دانشگاه های خاص از جمله دانشگاه امام حسین، این دانشگاه نیز از یونیفرم خاصی استفاده می کند.یونیفرم این دانشگاه از کلاه، شلوار استتار و فرنچ تشکیل شده است که البته به رنگ های خاکی، کرم و قهوه ای می باشد. لباس رسمی و نیروی زمینی ارتش نیز از رنگ زیتونی و واکسیل به رنگ قرمز تشکیل شده است.

دانشجویان این دانشگاه پس از ورود به دانشگاه هر کدام یک خط روی سرشانه ی یونیفرم خود دارند که پس از گذشت هر سال، یک خط به آن اضافه می شود.

 

پرداخت حقوق دانشجویی در دانشگاه امام علی

دانشگاه افسری امام علی (ع) از دانشگاه های بورسیه دار می باشد که دانشجویان آن در بدو ورود دارای حقوق و مزایا می شوند. دانشجویان این دانشگاه دارای آمادگی جسمانی بسیار بالایی می باشند از این رو در مسابقات ورزشی همیشه جزو مقام های بالا به حساب می آیند.

ترم این دانشگاه توسط وزارت علوم تصویب شده است و یک ترم اضافه ی دیگر نیز ترمی نظامی می باشد و توسط خود دانشگاه انجام می شود. این دانشگاه علاوه بر دوره های درسی به ارائه ی دوره های طاقت فرسا نیز می پردازد. از جمله ی این دوره ها می توان به اعزام دانشجویان به کویر، جنگل، برف و سرمای شدید اشاره کرد.

 

شرایط ورود با دانشگاه افسری امام علی تهران

این دانشگاه برای دانشجویان خود شرایط خاصی قائل می شود که در جاهای دیگر نمی توان آنها را مشاهده کرد. از جمله دانش آموختگان برجسته ی این دانشگاه می توان به محمدرضا شاه پهلوی و ارتشبد بهرام آریانا اشاره کرد.

رهبر انقلاب 38 بار از این دانشگاه دیدن کرده و همین موضوع نشانگر اهمیت بالای دانشگاه می باشد. وی نطق های بسیار مهمی را در دانشگاه امام علی ارائه کرده است. بسیاری از این بازدید های رهبر در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه بوده است.

 

اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست