آشنایی با دانشگاه جامع امام حسین

9K
اجاره سوئیت مبله در تهران


کشورمان ایران دارای دانشگاه های بسیار  در تمامی مناطق خود  همچون دانشگاه امام حسین می باشد. بسیاری از این دانشگاه ها شرایط خاصی برای پذیرش دارند که تعدادی از آن ها در تهران قرار دارند. از بین دانشگاه های خاص که اکثرا برای متقاضیان خود مصاحبه برگزار می کنند تعدادی از آنها در تهران قبول دارند.

از جمله ی این دانشگاه ها می توان به امام صادق، علوم قضایی، امام علی، امام حسین و… اشاره کرد. روی بحث ما در این متن با دانشگاه امام حسین (ع) است. این دانشگاه در سال 1365 توسط شورای گسترش وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت تایید و تصویب شد.

 

هدف تاسیس دانشگاه امام حسین تهران

هدف تاسیس این دانشگاه آموزش نیروی مورد نیاز سپاه بوده است و به همین دلیل این دانشگاه به نام دانشگاه سپاه نیز شناخته می شود. رسمیت یافتن این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع متشکل از دانشکده های مختلف علوم پایه، فنی، پزشکی و انسانی مربوط به سال 1366 می باشد.

در سال 1369 دو تغییر در ساختار دانشگاه ایجاد شد. یکی اینکه دانشکده علوم پایه انتظامی به مجموعه دانشگاه اضافه شد و دوم این که دانشگاه علوم پزشکی امام حسین به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (ع) تغییر نام داد و رسما از مجموعه دانشگاه امام حسین جدا شد.

تغییرات دیگری نیز در بین سالهای 1365 تا 1385 در ساختار دانشگاه ایجاد شد که این تغییر بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی سپاه پاسداران بوده است.

 

تقسیم بندی دانشگاه امام حسین به دو دانشکده

در سال 1387 نیز تغییراتی در دانشگاه بوجود آمد که بر اساس آن دانشگاه امام حسین (ع) به دو بخش مجزا تقسیم شد. این امر که با تصویب از سوی فرماندهی کل قوا صورت گرفت باعث بوجود آمدن دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین و دانشگاه جامع امام حسین شد. دانشگاه افسری و تربیت پاسدار مختص به کسانی است که کادر سپاه می شوند.

آنچنان که گفته شد دانشگاه امام حسین به دو بخش تقسیم شد. اکنون این دانشگاه دارای 10 دانشکده و دو مرکز مستقل می باشد. هدف اصلی این دانشگاه تامین نیروی انسانی و حل مسائل علمی سپاه و کشور می باشد. این دانشگاه شعار  تزکیه، جهاد علمی و دانشگاه تمدن ساز را محور فعالیت خود قرار داده است. دانشگاه امام حسین در حوزه ی پژوهش و فناوری نیز به دنبال حل مسائل کلان سپاه می باشد.

 

مقاطع و رشته های تحصیلی دانشگاه جامع امام حسین

دانشگاه جامع امام حسین در بخش دولتی در دو مقطع ارشد و دکتری و از طریق کنکور سراسری پذیرش می کند.

این دانشگاه همواره در طول سالهایی که فعالیت می کرده است مورد توجه دائمی حضرت آیه الله خامنه ای بوده است. آیه الله خامنه ای از سال 1366 یعنی دورانی که ریاست جمهوری را بر عهده داشته است تا سال گذشته یعنی 1397 پانزده بار در این دانشگاه حضور داشته است. با این حال چندین مورد وقفه در بازدید از دانشگاه وجود داشته است اما به گفته ی خود حضرت آیه الله خامنه ای این دانشگاه همیشه مورد توجه وی قرار داشته است.

 رتبه و جایگاه دانشگاه امام حسین تهران

نظام های رتبه بندی دانشگاه ها نظام هایی هستند که هر ساله نمره ای به دانشگاه ها بر اساس معیارهای متفاوت می دهند و بر اساس همان نمره رتبه بندی دانشگاه ها را مشخص می کنند. یکی از این نظام ها رتبه بندی پایگاه استنادی جهان اسلام  می باشد. 

دانشگاه امام حسین نیز از سال 1395 وارد نظام رتبه بندی شده است و نتایج زیر مربوط به این دانشگاه می باشد:

  1. این دانشگاه در زمینه ی تسهیلات و امکانات علمی رتبه ی نخست بین دانشگاه های کشور را دارد.
  2. در زمینه ی وجهه ی بین المللی نیز این دانشگاه پس از دانشگاه تهران و در مقام دوم قرار دارد.
  3. در زمینه ی آموزش نیز رتبه ی هفتم کشور متعلق به این دانشگاه می باشد.
  4. و مورد آخر این که رتبه ی یازدهم کشور در زمینه ی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی متعلق به این دانشگاه می باشد.

با اجاره سوئیت در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست