اماکن دیدنی تهران – دربند

5K
اجاره آپارتمان مبله در تهران
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
دربند یکی از مناطق بسیار زیبای تهران است که در شمال این شهر و در نزدیکی کاخ سعدآباد قرار دارد. این منطقه یکی از قطب های گردشگری اصلی تهران است که همه روزه در تمام سال مردم بسیاری برای گردش و تفریح به آنجا می روند.
 بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که دربند اولین منطقه ی معرفی شده از سوی شهروندان تهرانی به گردشگران خارجی برای گشت و گذار می باشد.
 بعد از دربند، فشم، لواسان و درکه به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.
از جمله ی این عوامل جذب گردشگری دربند می توان به دو آبشار به نام دوقلو و شیرپیلا اشاره کرد.
 منطقه ای که آبشار شیرپیلا در آن واقع شده است دارای پناهگاهی است که افراد در آن اطراق می کنند. همچنین این پناهگاه دارای امکانات ضروری پزشکی و هلال احمر است و مردم می توانند شب را در آن بمانند.
از جمله محله های دربند می توان به مرغ‌ محله یا مغ محله، کنارمحله، کلاغ‌ پر و سربند و… اشاره کرد.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
کم ارتفاع ترین خیابان دربند چیزی در حدود 1600 متر بالاتر از سطح دریا است و بلند ترین بخش آن دارای 1800 متر ارتفاع است.
 در قسمت پایینی این خیابان میدانی وجود دارد که به نام سربند شناخته می شود. در قسمت میانی این میدان مجسمه ای به چشم می خورد. این مجسمه به تندیس کوهنورد معروف است.
 طرح ساختن این مجسمه توسط فردی به نام حسن وجدان خوش طراحی شد و در سال 1341 با آماده شدن مقدمات به دست سرهنگ بیات و پرداخت ده هزار تومان به مجسمه ساز توسط شهرداری به دست رضا لعل ریاحی ساخته شد.
 فردی که بعنوان مدل ساخت این مجسمه قرار گرفت امیر شاه قدمی نام داشت. وی گروهبان ارتش، مربی کوهنوردی و مربی اسکی بود.
رودی به نام رودخانه دربند از میان منطقه های آن می گذرد که از محل های عبور آن می توان به دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون و… اشاره کرد.
منطقه ی دربند در هر دوره ای به نام و آوازه ی خاصی شناخته می شده. در توده ی زمانی در دوره ی ناصرالدین شاه این مکان، محل زندگی بسیاری از افراد دعا نویس شده بود. پسر سوم ناصرالدین شاه سالی یکبار برای انجام اعمال دعانویسی به این منطقه می آمد. در دوره هایی نیز شاهزاده های قاجاری همچون: الله وردی، ابولملوک کیومرث در دربند سکونت داشتند. بعضی از افراد نیز مثل دکتر ملیسپو که مستشار آمریکایی بود به مدتی در این مکان خانه داشت.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
در زمان رضا خان پهلوی و به فرمان وی چندین مکان برای مسافران داخلی و خارجی که به تهران می آمدند ساخته شد. یکی از این هتل ها به نام دیپلمات تا اواسط حکومت محمدرضا شاه پهلوی محل اطراق مهمانان خارجی بود.
ناصرالدین شاه حکایتی در دربند دارد که جالب به نظر می رسد:
یک روز در ماه رمضان وی به دربند آمده بود و به دست گروهی به نام بابی ها مورد اصابت گلوله قرار گرفت. یکی از آن ها به محله ی مرغ محله که در بالاتر نام به نام وی اشاره شد، گریخت اما توسط مامورین ناصرالدین شاه دستگیر و روانه ی زندان شد.
برای رفتن به دربند چند راه پیش رو دارید، می توانید با استفاده از مترو به ایستگاه تجریش بیایید و باقی مسیر را با تاکسی بروید و یا می توانید از مبدا خود تا مقصد از تاکسی استفاده کنید. پس از رسیدن به میدان سربند باقی مسیر را باید پیاده بروید. کمی که ارتفاع بیشتر شود با دو مسیر روبرو خواهید شد که یکی از آنها از زیر پل و دیگری از روی پل گذر می کند. مسیری که از زیر پل می گذرد به منطقه ای به نام بند یخچال منتهی می شود که به دلیل امکان سنگ نوردی جایی بسیار محبوب می باشد. اما مسیری که از روی پل گذر می کند با کمی جلوتر رفتن باز هم به یک دوراهی می رسد. یکی از این دوراهی ها به هتل اوسون، دیواره زیبای اوسون، آبشار بلند سوتک و در بالاتر ایستگاه پنج تله کابین و دره‌ی پر آب ارس و همچنین قدیمی‌ترین مسیر صعود به قله توچال یعنی اسپید کمر می رسد و با گذر از دیگری می توان مناظر بسیار زیبای بند یخچال را مشاهده نمود. این مسیر از کنار جنگل ها می گذرد.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست