اماکن دیدنی تهران – روستای فرحزاد

4K
اجاره آپارتمان مبله
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
در اثر توسعه ی پایتخت مناطق و ناحیه های زیادی به تهران افزوده شد که یکی از آنها روستای فرحزاد است.
 این روستا درشمال تهران واقع شده است. بر اساس گفته های فردی به نام عباس اقبال فرحزاد روستایی است که در شمال غربی تهران واقع شده است.
 این روستا در بین تجریش و کن قرار دارد. قدیم ت ها این روستا به صورت فره زاد نوشته می شد، بعد ها املای آن به فرحزاد تغییر کرد که به معنی محل زایش شادی است.
روستای فرحزاد در جاده ی امامزاده داود قرار دارد و ازجهت شمال به کوههای البرزمحدود می شود.
همچنین از جهت غربی به دره و رودخانه فرحزاد مربوط می شود. این دره و رودخانه از دامنه های البرز شروع می شود و تا بزرگراه یادگار امام ادامه دارد. از جهت جنوب نیز این روستا به خیابان های کوهسار و صحرا محدود می شود.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
جهت شرقی این روستا نیز به جاده ی شرقی منتهی به امامزاده داود و خیابان گلپاد محدود می شود. به علاوه ی این ها تپه های مشرف به منطقه فرحزاد و همچنین مرز بین شهرک های مسکونی نیز مرز شرقی این روستا را تشکیل می دهند.
لازم به گفتن است که روستای فرحزاد در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده است.
در بالاتر گفته شد که این ده از جمله مناطقی است که در اثر توسعه ی پایتخت به تهران اضافه شد. درصد بالایی از ساکنان این منطقه که شمار آن به 20000 می رسد را ساکنان قدیمی آن تشکیل می دهند. علاوه بر ساکنان قدیمی این منطقه افراد دیگری از قومیت های مختلف ترک، قوچانی و از شهرهای دیگر مثل قزوین در این روستا به چشم می خورند. همچنین قریب به چهل درصد از جمعیت این روستا را کودکان خردسال تشکیل میدهند.
امروزه فرحزاد بعنوان یکی از مناطق گردشگری و زیبای تهران به حساب می آید که همه ساله و همه روزه افراد زیادی را برای تفریح به خود فرا می خواند.
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما د رارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست