اماکن دیدنی تهران – پارک سرخه حصار (قسمت دوم)

3K
اجاره سوئیت مبله در تهران
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
گونه های جانوری متنوعی نیز در این پارک وجود دارند که از جمله آنها می توان به بز، کل،میش، قوچ، گراز، آهو، پلنگ، روباه قرمز، کفتار، گربه وحشی، شغال، گورکن، خرگوش، تشی و دسته ی دیگری که تحت عنوان موجودات در حال انقراض در آن جا زندگی می کنند اشاره کرد.
موجودات دسته ی دوم یعنی همان موجودات در حال انقراض تحت عنوان دیگری به نام iucn حمایت می شوند و از آن دسته جانوران می توان به افعی شاخدار، افعی البرزی، بزمجه دشتی و… اشاره کرد.
علاوه بر جانورانی که گفته شد پارک ملی سرخه حصار مکان بسیار خوبی برای زندگی کردن پرندگان می باشد که دلیل این امر نیز داشتن زیستگاه های متنوع و متعدد می باشد.
 در پارک ملی سرخه حصار زیستگاه های جانوری از جمله کوهستان، رودخانه، استپ، کشتزار، دارستان، وجود دارد.
گونه های پرنده ای که در این منطقه به چشم می خورند دارای تنوع بسیاری می باشند که میتوان از آن ها به حواصیل خاکستری، حواصیل شب، بوتیمار، اگرت بزرگ، سرسبز، اردک ارده ای، خوتکا، اردک نوک پهن، فیلوش، عقاب ماهیگیر، کورکور، قرقی، طرلان، عقاب طلایی، عقاب شاهی، سارگپه، کرکس، دال سیاه، دلیجه، بالابان، بحری، شاهین، آبچلیک و‌ آبیا اشاره کرد.
علاوه بر پرندگان و جانوران پارک، خزندگانی در پارک به چشم می خورند که از جمله آن ها می توان به مار کرمی، کور مار دوسر، مارآتشی، مارپلنگی، ماردستی، مار آبی، مارشتری، شترمار،یله مار، تیرمار،سوسن مار، افعی شاخدار ایرانی، افعی کوفی، قورباغه معمولی، وزغ سبز اشاره کرد.
اگر بخواهیم 100 درصد پرندگانی که در ایران مشاهده می شوند را در نظر بگیریم در پارک سرخه حصار 22 درصد آن ها وجود دارند. تعداد گونه های پرنده که در پارک و منطقه تحت حفاظت جاجرود وجود دارند به 115 می رسد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله د رتهران با امکانات رفاهی کامل .
عوامل بسیاری باعث تعدد گونه های جانوری منطقه می شوند که از جمله آن ها می توان به منابع آبی کافی، پوشش گیاهی مناسب، پناهگاه های زیاد و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که این عوامل در دو پارک خجیر و سرخه حصار مشاهده می شوند.
در بخش هایی از پارک سرخه حصار موادی دیده می شود که از آتشفشان ها به جا مانده است.
 علاوه بر آن ها تشکیلاتی از دوران کرتاسه به جنس آهک، رس و ماسه ای به چشم می خورد.
از آنجایی که پارک ملی سرخه حصار دارای درختان بسیاری می باشد تاثیر بسزایی در تصفیه ی هوا و دفع آلودگی دارد.
با تمام مواردی که در بالا گفته شد این پارک نیز دارای مشکلات بسیاری است که عمده ی آن ها بی توجهی مسئولین به آن است.
از جمله ی مشکلات پارک ملی سرخه حصار می توان به ساخت وسازهای غیرمجاز اعضای تعاونی مسکن جهاد کشاورزی به اسم شهرک زیتون، تعارضات و تصرفات پادگان ها و احداث میادین تیراندازی و برگزاری مانورهای غیرمجاز در منطقه، تخریب حاصل از اجرای پروژه خط لوله انتقال مواد نفتی و احداث راههای دسترسی متعدد، احداث اتوبان شهید شوشتری (محور کمکی بسیج) ، حفر چاه های غیرمجاز در منطقه، شکار غیرمجاز، ورود افراد متفرقه به محوطه ی پارک برای تفریح و پیاده روی به خاطر مرز نداشتن انتهای جنگل سرخه حصار، آتش سوزی شدن در محوطه ی پارک سرخه حصار، چرا کردن دام های عشایر و تخلیه ی زباله ها اشاره کرد.
دو راه برای رسیدن به محوطه ی سرخ حصار وجود دارد که آن ها عبارت اند از: جاده قصر فیروزه و جاده خجیر.
با اجاره سوئیت مبله د رتهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست