آشنایی با محله های تهران – اکباتان (قسمت اول)

5K
اجاره سوئیت مبله در تهران
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
از جمله محله های تهران که در زمان پهلوی ساخته شد اکباتان است.
این محله که به دست یک مهندس آمریکایی به نام جردن گروزن طراحی و ساخته شد دارای امکانات ویژه ای می باشد که هنوز هم در کمتر جایی از تهران پیدا می شود.
شرکتی که جردن گروزن برای ساخت این محل در نظر گرفته بود starret نام داشت.
 این شرکت طراحی این محله را بسیار وسیع تر و با امکانت بیشتری از آنچه الان هست در نظر گرفته بود که با تداخل داشتن ساخت این مجموعه با انقلاب اسلامی بسیاری از این طرح ها یا متوقف شد و یا اجرا نشد.
 از جمله ی این برنامه ها می توان به ساختن یک دریاچه ی مصنوعی اشاره کرد.
پس از انقلاب اسلامی ساخت این محله را شرکتی به نام عمران و نوسازی اکباتان به پیش برد. ساختمان های این مجموعه که در نوع خود بسیار محکم و حتی محکم تر از بسیاری از ساختمان های امروزی می باشند در برابر زلزله تا قدرت نه ریشتر مقاومت داشته و هنوز هم دارند. وجه ساخت اکباتان ایجاد محله ای برای سکونت افراد نظامی بوده.
از جمله امکانات بسزای این ساختمان ها می توان به ، فضای سبز بسیار وسیع، نورگیری کاملا کافی، شوتینگ زباله، رایزرهای اختصاصی، پله های مخصوص فرار و بسیاری استانداردهای دیگر آمریکایی اشاره کرد.
 تمام این ویژگی ها باعث شده اند که اکباتان یکی از محله های به خصوص تهران از بسیاری جنبه ها و ویژگی ها باشد.
 ویژگی هایی که حتی امروزه با وجود این تکنولوژی در کمتر جایی از تهران به چشم می خورند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
 لازم به ذکر است که ساخت محله ای که بعنوان اکباتان امروزه شناخته می شود در حدود ده سال به طول انجامید. نام لغوی این محله نیز به معنای مکان گردهمایی است.
اولین واحد هایی که در این محله به کارمندان دولتی واگذار شد واحد های دو بلوک a1 و c2 بودند.
 این واحد ها تنها واحدهایی بودند که قبل از انقلاب واگذار شدند، دیگر واحدها پس از انقلاب اسلامی توسط شرکت عمران و نوسازی به صاحبانشان تحویل داده شدند.
 پس از دو بلوک نام برده شده، شرکت بلوک های دیگر فاز یک و فاز دو و سه را تحویل داد.
اکباتان امروزی به حدی گسترده است که مردم برای رفع بسیاری از نیازهای خود لازم نیست از شهرک خارج شوند و در همان شهرک می توانند بسیاری از نیازهای خود را برطرف کنند. سالهای اولیه ساخت شهرک امکانات کافی برای حل مشکلات و بسیاری از نیازهای روزمره درون شهرک وجود نداشت به طوری که مردم برای حل عمده ی مشکلات خود مجبور بودند از شهرک خارج شوند اما به مرور زمان و با رشد شهرک ساختمان های دیگری به این محل افزوده شد.
در سال های گذشته قسمت شرقی اکباتان از طریق یک دیوار با کوی بیمه در ارتباط بود که البته این دیوار مانع ارتباط این دو محله می شد. بعد ها با پافشاری و اصرار ساکنین بیمه این دیوار تخریب شد، بنابراین ساکنین بیمه نیز توانستند برای حل بسیاری از نیازهای خود به اکباتان مراجعه کنند. با تخریب این دیوار خیابان اکباتان دارای عملکرد مهمی شد.
اگر بخواهیم از ساختار و شکل اکباتان حرفی بزنیم باید بگوییم که این محله ی بسیار بزرگ از سه فاز تشکیل شده که نام ها آنها به ترتیب عبارت اند از: فاز یک، فاز دو و فاز سه.
هر سه فاز این محله بر روی هم دارای 33 بلوک ساختمان و 15675 واحد مسکونی می باشند.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست