اماکن دیدنی تهران – پارک جمشیدیه

5K
اجاره سوئیت در تهران
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
از بین بوستان هایی که در تهران واقع شده اند بوستان جمشیدیه از بقیه مرتفع تر است ودر ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه قرار دارد. اسم دیگر این مجموعه پارک سنگی جمشیدیه است.
گونه های گیاهی، جانوری متفاوت و زیادی در این پارک به چشم می خورد.
با تحقیقاتی که در این مکان به انجام رسیده معلوم شده که پرنده های بسیاری از گونه های متفاوت در پارک جمشیدیه وجود دارند که تعداد آن ها به 60 گونه می رسد.
گونه های گیاهی که در آن وجود دارند عبارت اند از درخت گیلاس، درخت گلابی، درخت بلوط، درخت سیب، درخت زردآلو، اقاقیا، نارون، بید مجنون، افرای سیاه، زبان گنجشک، چنار و … .
این پارک از چهار جهت به باغ دولو، کوه کلک چال، خیابان جمشیدیه و جاده کلک چال می رسد.
افرادی که قصد کوهپیمایی و بالا رفتن از کوه کلک چال را دارند از میان پارک جمشیدیه عبور می کنند و با مناظر زیبای دریاچه، آبشار، آب نما های سنگی و … روبرو می شوند.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید ایران ماوا همراه شماست.
همچنین فاصله ی پارک جمشیدیه از خیابان نیاوران یک کیلومتر و هشتصد متر است.
از جمله برنامه هایی که برای زمین این مکان ریخته شده بود این بود که قرار بود به یک خانه ی سالمندان تبدیل شود که البته این اتفاق هیچ وقت نیفتاد و به همان بوستان برای استفاده ی عموم مردم در سال 1356 تبدیل شد.
این پارک در شمالی ترین نقطه ی تهران واقع شده است در انتهای خیابان نیاوران قرار دارد و جزء یکی از جاذبه های گردشگری کشورمان به حساب می آید.
یکی از خاندان های وابسته به سلسله ی قاجار، خاندان دولو بود.
وی مالک ملک و املاک زیادی بودند که زمین پارک جمشیدیه نیز جزء آن ها بود.
اینطور که اسناد به جا مانده خبر می دهند این ملک به نام مهندس جمشید دولو بوده که بعد ها توسط خود این فرد به فرح پهلوی بخشیده شد.
همانطور که می دانیم آلودگی هوای شهر تهران بسیار زیاد و روز افزون است.
پارک جمشیدیه در قسمت شمالی شهر در کنار کوهستان هایی که مانع گذر آلودگی از شهر می شوند واقع شده و به دلیل وجود درخت های زیاد و متنوع هوای این منطقه به هوایی تصفیه شده و پاک تبدیل شده است.
پارک چمشیدیه از زمانی که ساخته شده تا به کنون چند بار دچار تغییراتی شده است.
این محل دو بار مورد بازسازی قرار گرفت و یک بار هم 16000 متر مربع به وسعت آن اضافه شد.
این 16 هکتار که باعث جذب توریست های بسیاری می شود دارای تندیس ها و مجسمه های سنگی بسیاری از انواع حیوانات است. این قسمت به نام بوستان سنگی فردوسی شناخته می شود که وجه تسمیه ی آن تلاش بسیار زیاد فردوسی در جهت سرودن شاهنامه است.
قسمت هایی که این بخش دارد عبارت اند از: سالن آمفی تائتر، بخش آلاچیق ها، قفس های پرندگان، تندیس ها و مجسمه ها، نگارستان، سرویس بهداشتی، آبنما، رستوران و…
ایران مأوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
درب ورودی برجی که در بالای کلک چال واقع شده است امروزه به روی عموم بسته است.
اما بر روی دیواره ی آن می توان اسامی افراد زیادی را دید که برج را تشکیل داده اند که با نزدیک شدن به برج قابل مشاهده است. نحوه ی ساخت پارک جمشیدیه به شکلی است که در آن نمی توان به بازی هایی از جمله بدمینتون و فوتبال پرداخت، زیرا زمین ناهموار و پله دار می باشد، اما جایگزینی مناسب و مفرح به جای آن می توان یافت، کوهنوردی در پارک جمشیدیه و کلک چال امری است که بسیاری از افراد ساکن تهران و یا توریست ها آن را تجربه کرده اند.
همچنین سنگفرش های کف پارک حس راه رفتن و گذر کردن در پارک جنگلی را به فرد القا می کند.
این پارک دارای جنبه های تفریحی سیاحتی بسیاری می باشد و مورد علاقه ی بسیاری از تهرانی ها است.
تحقیقات و نظر سنجی های بدست آمده نشان می دهند که بوستان جمشیدیه دومین پارکی است که تهرانیان به گردشگران جهت تفریح معرفی می کنند.
پارک ملت اولین جایی است که معرفی می شود.
آدرس دقیق این پارک: ابتدا باید وارد خیابان نیاوران شوید، سپس از سربالایی فیضیه که روبروی محل کلانتری نیاوران در قدیم است باید پیش رفت. اگر می خواهید آرامش و آسایش بیشتری داشته باشید بهتر است که خودرو شخصی خود را در خیابان نیاوران پارک کنید و بقیه ی مسیر را با استفاده از تاکسی بروید. به دلیل شلوغی پارکینگ ها و همچنین شیب دار بودن زمین امکان آسیب دیدن خودرو بسیار زیاد می باشد.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست