فرحزاد شگفت انگیزترین منطقه تهران است

12K
محله فرحزاد

در این مقاله می خواهیم شما را با یکی محله های توریستی استان تهران آشنا کنیم. محله ای که یکی از جذابترین و گردشگری ترین نقطه های پایتخت به شمار می رود. فرحزاد در منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفته است. در زمان قدیم فرحزاد یک روستای کوچکی بیش نبود اما در حاضر جزء محله های زیبا و بزرگ تهران است. این محله از سه محله، بالا، پایین و محله امامزاده تشکیل شده است.

فرحزاد یکی از محله های خوش آب و هوا استان تهران است که  همین دلیل اکثر مردم تهران را در فصول مختلف اللخصوص تابستان به این منطقه کشانده است. حال حاضر  اکثر افرادی که در این محله ساکن اند بیشتر از افراد قدیم می باشند. جمعیت محله فرحزاد حدود 20 هزار نفر است و زبان آنها ترکی، قزوینی، فارسی و دیگر زبان ها است. در محله فرحزاد رستوران ها و مهمانخانه های بسیار فراوانی وجود دارد. به همین دلیل بیشتر جوانان به این محله علاقه مند هستند. برای اطاعات بیشتر می توانید با سایت ایران ماوا در این مطب همراه باشید.

فرحزاد شگفت انگیزترین منطقه تهران است+ایران ماوا

فرحزاد شگفت انگیزترین منطقه تهران است+ایران ماوا

فرحزاد در گذشته

فرحزاد در زمان نه چندان دور فقط یک روستا بوده است. مردم این روستا در گذشته به کشاورزی و پرورش حیوانات مختلف مشغول بودند. در آن زمان فرحزاد تنها هزار و دویست نفر جمعیت داشت. محصولاتی که مردم این روستا در گذشته تولید می کردند عبارت بود از: انواع غلات ، یونجه و توت. در آن زمان مردم این روستا برای اینکه بتوانند به زیارت امامزاده بروند باید از حیوانات چهار پا از قبیل قاطر و الاغ استفاده می کردند. بعضی از مردم برای کسب درآمد این حیوانات چهار پا را به سایرین اجاره می دادند و در مقابل مبلغی را دریافت می کردند.

چرا فرحزاد انقدر پرطرفدار است؟

منطقه فرحزاد در تهران به دلایل متعددی بسیار پرطرفدار است. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌کنم:

1. موقعیت جغرافیایی:

فرحزاد در شمال غربی تهران واقع شده است و به دلیل واقع شدن در نزدیکی محورهای اصلی شهری و دسترسی آسان به جاده‌های اصلی مانند اتوبان همت و…، دارای موقعیت مکانی بسیار محبوب است.

2. امکانات و خدمات:

فرحزاد دارای تمامی امکانات و خدمات ضروری و رفاهی است. در این منطقه می‌توان به مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، بانک‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز و دیگر امکانات روزمره اشاره کرد. وجود این تنوع امکانات باعث جذب بسیاری از ساکنان و بازدیدکنندگان می‌شود.

3. زیرساخت‌ها و توسعه شهری:

منطقه فرحزاد در سال‌های اخیر شاهد توسعه شهری گسترده بوده است. ساخت‌وساز پروژه‌های مسکونی و تجاری جدید، ساخت برج‌های مدرن و ایجاد فضاهای سبز و پارک‌ها، از جمله عواملی است که باعث شده است جذابیت این منطقه افزایش یابد.

4. زیبایی طبیعی:

فرحزاد به دلیل وجود مناظر طبیعی زیبا و فضاهای سبز بسیار پرطرفدار است. وجود پارک‌ها و فضاهای باز، آبشار فرحزاد و نزدیکی به جنگل‌های شمالی تهران از جمله عواملی هستند که طبیعت دوستان را به سمت این منطقه جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید : معرفی پارک جنگلی توسکا

5. خوش‌آب‌وهوا و آلودگی کمتر:

فرحزاد به دلیل واقع شدن در منطقه شمالی تهران، از آب و هوای مطبوعی برخوردار است. این منطقه فاصله زیادی از مرکز شهر و ترافیک روزانه دارد که باعث کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیطی سالم‌تر می‌شود.

6. سکونت مطلوب:

فرحزاد یک منطقه مسکونی محبوب است و برخی از بهترین و مجهزترین برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی در این منطقه واقع شده‌اند. این برج‌ها با ارائه امکانات و خدمات رفاهی مدرن، امنیت بالا، طراحی معماری زیبا و منظره‌های دیدنی، سبب جذب افرادی شده‌اند که به دنبال سکونت در مناطق با کیفیت و زیبا هستند.

در کل، ترکیبی از موقعیت جغرافیایی مناسب، امکانات رفاهی، زیرساخت‌های توسعه یافته، زیبایی طبیعی و آلودگی هوای کمتر، منطقه فرحزاد را به یک مقصد پرطرفدار برای ساکنان و بازدیدکنندگان تبدیل کرده است.

 

شما میتوانید از طریق وبسایت ایران ماوا در هر منطقه از  اجاره ماهانه آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت مبله در تهران به صورت آنلاین اقدام کنید.

جاهای دیدنی فرحزاد

در این قسمت می خواهیم برای شما علاقه مندان که تصمیم سفر به فرحزاد تهران را دارید، بخش هایی را معرفی کنیم تا یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید.

امامزاده داوود

در این محله امامزاده ای به نام امام زاده داوود وجود دارد. این امامزاده از زمان قدیم و در دوره صفویه ساخته شده است. امام زاده داوود از بستگان امام هشتم شیعیان یعنی امام رضا (ع) است که با علی بن موسی الرضا به ایران آمده است و اما ایشان در منطقه فرحزاد به شهادت رسیده و دفن شده اند. مرقد امامزاده داوود یکی از جاذبه های مذهبی مهم این منطقه است.

امامزاده داوود+ایران ماوا

امامزاده داوود+ایران ماوا

امامزاده صالح

امامزاده صالح نیز از دیگر مکان های زیارتی است که در شمال شرقی محله فرحزاد تهران قرار دارد. امامزاده صالح از نوادگان امام سجاد (ع) است. وجود مرقد این امام بزرگوار در این منطقه باعث جذب علاقه مندان زیادی شده است. افرادی که به سفر های زیارتی علاقه دارند نیز می توانند پس از سفر به فرحزاد تهران به دیدن این مکان زیارتی بروند.

پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه یکی از پارک های تهران است که دره فرحزاد قرار دارد در این پارک انواع دستگاه های بازی وجود دارد. در این پارک می توانید انواع بازی های مختلف و متنوع را برای سرگرمی کودکانتان انتخاب کنید. یکی از ویژگی هایی که باید یک منطقه تفریحی داشته باشد پارک است که محله فرحزاد از این ویژگی بهره مند است.

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یکی معروفترین و بهترین پارک هایی است که در پایتخت کشورمان وجود دارد. این پارک که در منطقه فرحزاد تهران قرار دارد در خود انواع بازی های مهیج و جذاب را دارا می باشد. از این رو بازدید از این پارک برای هر بیننده ای جذاب خواهد بود. پیشنهاد میکنم که اگر قصد سفر به فرحزاد تهران را دارید، حتما سری به این پارک جذاب و دیدنی بزنید.

رودخانه فرحزاد

یکی جاهای گردشگری و دیدنی که در محله فرحزاد وجود دارد رودخانه فرحزاد است که این رودخانه خیلی باصفا و زیبا است که از بزرگراه همت شرق عبور می کند و به رود کن می ریزد افرادی زیادی به این رودخانه می آیند و در کنار رودخانه می نشینند و از رودخانه لذت می برنند به شما توصیه می شود که حتما این تجربه را امتحان کنید و این رودخانه باصفا را از نزدیک تماشا کنید.

رودخانه فرحزاد+ایران ماوا

رودخانه فرحزاد+ایران ماوا

رستوران های محله فرحزاد تهران

یکی از پرطرفدار ترین بخش هایی که در این محله وجود دارد رستوران ها هستند. شما می توانید تجربه یک وعده غذایی لذیذ را در آب و هوای این محله  بچشید. حال می خواهیم چندی از این رستوران ها را برای شما معرفی کنیم تا دسترسی راحت تری به این قسمت ها داشته باشید. رستوران پالیز ، خانوادگی سالار ، سنتی آبشار ، نمونه ، باغچه خیام ، سبز، پیچک ، پاییزان ، خانوادگی طلائیه ، خانوادگی گل یخ ، باغچه احسان ، باغچه خانوادگی ماهان ، باغچه شاندیز، باغچه امیر ، باغچه سنتی عمو حسین ، باغچه باران ، باغ خانوادگی پایتخت ، باغچه کسری ، خانوادگی صحرا ، ستاره ، سنتی میلاد و باغچه چهار فصل مروارید از رستوران هایی اند که می توانید برای صرف غذا به آنجا بروید.

برای اشنایی با سایر رستوران های تهارن می توانید به مطلب ” شیک ترین رستوران های تهران برای ثبت خاطرات ” مراجعه کنید.

سفره خانه های محله فرحزاد

سفره خانه ها همواره یکی از محبوب ترین قسمت ها برای صرف یک وعده غذایی بوده اند. این نوع از تفرجگاه ها در محله فرحزاد نیز از پرطرفدار ترین قسمت ها بوده اند. حال می خواهیم چندی از بهترین سفره خانه های قدیمی را برای شما معرفی کنیم.

سفره خانه سنتی سپیدار ، سفره خانه سنتی دنج ، سفره خانه سنتی نار و نی اشرفی اصفهانی ، سفره خانه سنتی هزار و یک شب ، سفره خانه سنتی کندیمیز ، سفره خانه سنتی صبا و سفره خانه سنتی پردیس ملل تعدادی از بهترین سفره های این محله  هستند که پیشنهاد میکنیم حتما سری به آن ها بزنید.

آب و هوای محله فرحزاد

آب و هوای بی نظیر این محله از مهمترین دلایل پرطرفدار بودن آن است. آب و هوای خنک محله فرحزاد در کنار طبیعت بکرش، هر گردشگری را مجذوب خود می کند. شما می توانید لذت آب و هوای پاک محله فرحزاد را در کنار درختان توت این منطقه چند برابر کنید. به علت دسترسی مناسب مردم تهران، این محله می تواند گزینه خوبی برای رهایی از آلودگی هوای پایتخت باشد. در این مقاله سعی کردیم یکی از زیباترین قسمت های تهران یعنی فرحزاد را برای شما معرفی کنیم. امیدواریم با انتخاب این مورد خاطرات خوبی را برای خود و خانواده تان بسازید.

اسکان در شهر تهران

بسیاری از توریستها و گردشگران هنگام بازدید از بناهای تاریخی و سایر جاذبه های گردشگری تهران از نداشتن اسکان مناسب رنج می برند. سایت ایران ماوا این مشکل را برای مسافرین حل نموده است. سایت ایران ماوا یکی از معتبرترین سایت های ارائه کننده اجاره آپارتمان مبله در تهران و اجاره سوئیت در تهران است که هزینه ای مسافران را به طور چشمگیری کاهش می دهد. همچنین با مراجعه به مجله گردشگری این سایت میتوانید مطالب مفید و کاربردی درباره مناطق مختلف تهران و جاذبه های گردشگری این شهر بدست آورید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط
فهرست