با جنگل ابر شاهرود آشنا شوید

6K
اجاره آپارتمان مبله در تهران
با جنگل ابر شاهرود آشنا شوید – اجاره آپارتمان مبله در تهران
آشنایی مسافران علی الخصوص علاقه مندان به اجاره آپارتمان مبله در تهران سبب هر چه بیشتر کردشگری در کشور می شود.( اجاره آپارتمان مبله در تهران کلیک کنید)
یکی از جنگل هایی زیبای ایران که کمتر اسم آن را شنیده ایم جنگل ابر است که در سی و پنج کیلومتری شمال شرق شهر سمنان واقع شده است. زیبایی حیرت انگیز این جنگل با قرار گرفتن ابرهایی به مراتب بیشتر از ابرهای جنگل های شمال کشور و یا شمال غرب ایران دوچندان شده است. در نزدیکی های این جنگل ، روستای سرسبز ابر قرار دارد که این روستا را می توان مرز جدا کننده دو استان سمنان و گلستان نامید.
در این جنگل، با توجه به این که ضخامت رشته کوه های البرز کمتر می شود، ابرهایی که پشت دیواره ها متراکم شده اند از بین دره ها به سمت جنوب به حرکت در می آیند . از حدود بعدازظهر تا نیمه های شب با کاهش دما منظره ای چشم نواز جنگل را فراگرفته و چنان جلوه می کند که گویا ابرها جنگل را بر روی خود سوار کرده اند. این پدیده باعث کاهش دید و سرد شدن محسوس هوا می شود.
منطقه ابر به یُمن این اتفاق دارای آب و هوایی متفاوت و متمایز از سایر نقاط شهر سمنان است.
جنگل ابر با درپیش گرفتن رسمی متفاوت از آب و هوای کویری خارتوران خرقان و حتی گرمای بسطام ، سرمای استخوان سوزی داشته و از پوشش استپی به کویر می رسد و این تمایز را می توان دلیل شهرت این جنگل در بین طبیعت دوستان و طبیعت گردان دانست.
بخش هایی از جنگل که در قسمت جنوبی آن واقع شده اند را می توان به تمدن نزدیک تر دانست. در این قسمت ها پوشش گیاهی تنک و کم پشتی دیده می شود و با ادامه مسیر این پوشش وسیع تر و گسترده تر خواهد شد. تپه هایی با شیب زیاد در عمق جنگل ابر خودنمایی می کنند که درختان بلند و سربرافراشته روی این تپه ها را پوشانده اند. جاری بودن رودخانه و گذر آبی روان در این عمق قابل مشاهده است.
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران در کنار شما هستیم
“اورس” نام معروفترین درختی است که بر روی این تپه ها قرار دارد. ریشه های این درخت بلند است، به گونه ای که روی زمین می خزد.
اگر کسی قصد راه رفتن و حضور در جنگل ابر را داشته باشد باید این نکته را در نظر داشته باشد که هجوم ابرها باعث کاهش میدان دید می شود و بهترین زمان وقتی است که نور آفتاب مهمان جنگل باشد.
همانطور که گفتیم تپه های زیادی در جنگل ابر قرار دارند و گردشگر باید مکان هایی را انتخاب کند که روی تپه ها پوشش گیاهی کم حجم و به اصطلاح تنکی قرار گرفته باشد.
به همراه داشتن لوازم مناسب مثل کفش مخصوص می تواند به حفظ تعادل در این مسیر کمک کند. مسیری که عموما بدون پاکوب است و گاه پوشش گیاهی کاملا آنها را پوشانده است.
تصویری هرچند کوچک اما دیدنی از قلعه ماران که یادگار با ارزش ایلامی هاست از ارتفاع تپه ها قابل مشاهده است.
ممکن است در این گشت و گذار چشمتان به گله ی گوسفندانی بخورد که در آغلشان مشغول استراحتند که این آغل ها عموما در جوار چشمه ها ساخته شده است.
اجاره آپارتمان مبله در تهران را با ایران ماوا تجربه کنید
چوپان هایی که عموما از اهالی استان گلستان هستند در منطقه های ابتدایی این جنگل ییلاق می کنند. هرچه به عمق جنگل نزدیک تر می شویم حضور انسانی کمرنگ تر می شود. حدود چهارساعت قبل از غروب آفتاب، زمانی که هوا قدری سرد می شود ابرها به سمت جنگل حرکت می کنند و این موضوع باعث کاهش دید می شود. به همین خاطر است که توصیه می شود که شروع گردش همزمان با تابیدن نور آفتاب باشد.
توصیه دیگر این است که حتی اگر زمان گردش کوتاه بود مواد خوراکی و تجهیزاتی مثل چراغ قوه حتما به همراه داشته باشید. به هرحال ممکن است پوشش ابرها در یک آن شما را غافلگیر کند. دمیدن طلوع صبح کاهش ابرها را به همراه دارد و گاهی دره ها ابرها را در دل خود جای می دهند.
برای کسانی که علاقمند به عکاسی هستند صبح زود بهترین زمان ممکن برای خلق آثار شگفت انگیز است. اما زمانی که ابرها در جنگل حاضر شوند رطوبت ناشی از آنها مانع استفاده از دوربینهای دیجیتال می شود.
بهترین زمان برای سفر به جنگل ابر فصل تابستان است . البته اگر اواخر شهریور قصد انجام این سفر را دارید به خاطر داشته باشید که ممکن است سرما زودتر مهمان جنگل شده باشد.
فصل پاییز رنگ ها با کمک طوفان راهی جنگل می شوند اما ممکن است سرمای استخوان سوز مانع گلگشت و ماندن در شب شود.
یکی از نکاتی که گردشگران قبل از سفر باید بدانند، عدم وجود امکانات رفاهی در منطقه است و برای ماندن در شب یا باید از چادر مسافرتی استفاده کرد و یا مهمان خانه های روستاییان ابر شد.
چند پیشنهاد برای افزایش کیفیت گردشگری در جنگل های ابر:
1-حتی المقدور سعی کنید در قالب تورهای گردشگری و طبیعت گردی سفرتان را انجام دهید.
2-تجهیزاتی که شما را در مقابل سرما محافظت می کند مثل کیسه خواب و لباس گرم به همراه داشته باشید.
3-سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از اماکن دیدنی مثل مقبره بایزید بسطامی در بسطام و یا مقبره شیخ ابوالحسن خراقانی در خرقان بازدید کنید.
برای مشاهده و طلاع از نحوه اجاره آپارتمان مبله در تهران به سایت ایران ماوا مراجعه بفرمایید و برای اطلاع از شرایط اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط
فهرست