اماکن دیدنی تهران – کاخ سرخه حصار و کاخ دادگستری

4K
اجاره آپارتمان مبله تهران
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
کاخ سرخه حصار؛
یکی از کاخ هایی که در دوره ی قاجاری ساخته شده و از آن زمان تا کنون کاربری های متفاوتی داشته است عمارت قصر یاقوت است.                                                                                                                                                این بنا که به نام کاخ سرخه حصار هم شناخته می شود در منطقه ی همنام خود یعنی سرخه حصار واقع شده است.
این ساختمان به طور کلی اثری از معماری ایرانی در آن دیده نمی شود و اولین ساختمان ایرانی با این ویژگی بود، ایوان بالای در ورودی حاکی از این قضیه است. این کاخ در زمان ناصر الدین شاه قاجار و در سی نهمین سال پادشاهی وی ساخته شد.
قصر یاقوت در زمان ناصر الدین شاه محل آشپزان دربار بوده است و در آن به پخت آش می پرداختند. بعد ها در زمان پهلوی تمامی ساختمان به بیمه اجتماعی تعلق گرفت و به بیمارستان ریوی تغییر کاربری داد.
 سال های بعد بخش های روانی و جراحی نیز به آن افزوده شدند.
دو سال قبل از ورود امام خمینی به ایران این مکان به یک بیمارستان تبدیل شد که امروزه نام آن به بیمارستان و مرکز فوق تخصصی دکتر لواسانی تغییر یافته است.
بخشی از کاخ سرخه حصار امروزه به محل استراحت کارگران اختصاص دارد.
 در گذشته بخش هایی در کاخ بود که امروزه مشاهده نمی شوند. از جمله آن ها می توان به گرمابه، کاروانسرا، سرباز خانه و… اشاره کرد. امروزه بنای این ساختمان در محوطه ی بیمارستان شهید لواسانی قرار دارد.
کاخ سرخه حصار یا عمارت قصر یاقوت یا کاخ یاقوت در شرق تهران در منطقه سرخه حصار و درون پهنه کنونی بیمارستان شهید لواسانی جای دارد.
 کاخ سرخه حصار یکبار در زمان حکومت قاجار دچار آتش سوزی شد و پس از آن ترمیم و تعمیر شد.
 این کاخ بزرگ دارای دو بخش به نام های کوشک بیرونی و حرم خانه بود که سر جمع قریب به دویست اتاق داشت.
کاخ سرخه حصار یا همان کاخ یاقوت امروزه بعنوان یکی از آثار ملی به حساب می آید و در مهر ماه سال 1382 به ثبت رسیده است.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
کاخ دادگستری؛
کاخ دادگستری تهران یکی از کاخ هایی است که شاید به دلیل موقعیت خود و اماکن اطرافش همواره مورد توجه بوده است. البته لازم به ذکر این نکته است که این کاخ ساختمان اصلی دادگستری در شهر تهران است.
کاخ دادگستری در نزدیکی بازار تهران، شمس العماره، دارالفنون و پارک شهر واقع شده است.  از آن جایی که افراد همه روزه برای بازدید و انجام کار های یومیه خود به این اماکن می آیند کاخ دادگستری نیزمورد توجه قرار می گیرد.
زمان بازگشایی این کاخ به سال 1325 خورشیدی برمی گردد اما ساخت آن در سال 1317 شمسی آغاز شد که به دلایلی از قبیل جنگ و… تمام شدن پروژه به طول انجامید.
معماری که بنای این کاخ را طراحی کرده است شخصی ارمنی به نام گابریل گورکیان بوده است.
در داخل ساختمان نیز آثار ارزشمندی مانند انوشیروان دادگر از غلام رضا رشید زاده و بانوی عدالت از ابوالحسن صدیقی مشاهده می شود. لازم به ذکر است که این کاخ به سبک نوکلاسیک ساخته شده است.
کاخ دادگستری از 4 جهت مشرف به خیابان می شود.
این کاخ در خیابان خیام واقع شده است.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست