اماکن دیدنی تهران – کاخ گلستان

7K
اجاره سوئیت در تهران
اگر به دنبال اجاره سوییت در تهران هستید ایران ماوا همراه شماست.
یکی از زیبا ترین و در عین حال یکی از مهمترین بناهای تاریخی ایران و تهران کاخ گلستان است .بر خلاف شایعات موجود در مورد زمان تاسیس این کاخ که اکثرا فکر می کنند زمان تاسیس این کاخ مربوط به قاجاریان است این بنا دراصل متعلق به دوره ی صفویه است و دچار تحولات زیادی شده است.
شاید دلیل اینکه این کاخ همیشه با نام سلسله ی قاجاریه همراه بوده است این باشد که مهمترین شاه های قاجاری در این کاخ تاجگذاری کرده اند .در اصل قضیه از این قرار است که این کاخ توسط آقا محمد خان از لطفعلی خان زند غصب شد و در ادامه فرزندانش از جمله فتحعلی خان و ناصرالدین که حکومت آن ها خسارات جبران ناپذیری برای ایران داشت، در این کاخ تخت شاهی خود را بنا نهادند.
همانطور که گفته شد حکومت ناصر الدین شاه و فتحعلی شاه ضرر های بسیاری به کشور تحمیل کرد. خساراتی که ناصر الدین شاه به املاک مرزی کشور زد در این بین بسیار جبران ناپذیر بود.
وی به شدت تحت تاثیر غربی ها و فرهنگشان قرار داشت تا جایی که بسیاری از قراردادهایی که باعث از بین رفتن قسمت هایی از کشور می شد در زمان وی امضا شد.
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
وی همچنین سفرهای بسیاری به خارج از کشور رفت که با وجود ولخرجی های بسیار خالی از لطف نبود. ناصر الدین شاه به دلیل علاقه ی بسیاری که به معماری داشت با تقلید بسیار توانست در ظاهر این کاخ تغییرات بسزایی ایجاد کند. وی آخرین نفر در این زمینه بود.
ناگفته نماند که تاجگذاری دو پادشاه پهلوی در این کاخ صورت گرفت.
این کاخ همانند دیگر کاخ ها و باغ ها بعد ار انقلاب به موزه تبدیل شد که دارای آثار زیادی می باشد که از زمان های مختلف صفوی قاجاری و پهلوی به جا مانده است.
این مجموعه همچنین از نظر هنری اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا بسیاری از نقاشی های استاد کمال الملک و دیگر نقاش های دوره ی قاجاری را در خود جای داده است
این کاخ در طی دوره های مختلف کارکرد های گوناگون داشته است در دوره ی قاجاری تاجگذاری ها در آن انجام می شده است و بعضی از فصول سال را در آن به سر می گذراند.
در دوره ی پهلوی تاجگذاری ها در آن انجام می شده و بعضی از مراسمات رسمی در آن صورت می گرفته است. همچنین در زمان پهلوی این کاخ محل اقامت رییس های جمهور کشور های مختلف بوده است.
در زمان انقلاب اسلامی هم که کارکرد خود را به موزه تغییر داد.
اجاره سوئیت در تهران و آپارتمان هایی با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
شاه های قاجاری به عیال واری معروفند و تا آخر عمرشان نیز به همسران خود اضافه می کردند تا جایی که مجبور می شدند به وسعت حرمسراهایشان اضافه کنند.
.شان زن در آن جامعه پایین بود به طوری که آن ها به زنانشان به عنوان اموالشان نگاه می کردند. در شمال این کاخ چند در و دالان بود که به حرمسرا متصل می شد.
هر بخش این کاخ زیبا به اسمی شناخته می شده که در ذیل به آن ها اشاره میشود:
تالار الماس
خلوت کریمخانی
سفره خانه
تالار برلیان
عمارت خوابگاه
شمس االعماره
ایوان تخت مرمر
عمارت بادگیر
و…
هر کدام از این بخش ها وجه تسمیه ی خاصی دارد.
برای مثال عمارت بادگیر از چهار بادگیر تشکیل شده یا تالار مرمر از 66 قطعه مرمر تشکیل شده.
کاخ ابیض نیز همانطور که از نامش معلوم است به خاطر سفید بودن گچ های دیواره هایش به این نام معروف شده است.
به جز بخش های تاریخی این کاخ موزه ای هم دارد که دارای آثار بیان کننده ی شیوه ی زندگی اجتماعی و شخصی دوران گذشته است که موزه ی مردم شناسی نام گرفته است.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا
این موزه در زیر زمینی به اسم حوضخانه جای گرفته است.
با اینکه این کاخ امروزه در بین ساختمان های امروزی شکلی غریب گونه دارد اما بعضی از بخش های آن مانند شمس العماره به معنی حقیقی شاهکار به حساب می آیند.
این بنا دارای 5 طبقه است که دو طبقه ی آخری آن به صورت دو برج مجزا از هم ساخته شده است. شمس العماره تحت تاثیرغرب زدگی ناصر الدین شاه ساخته شد اما با این حال نمونه ای کامل از معماری ایران را نشان می دهد.
کاخ گلستان در ابتدا وسعتی حدود 45 هکتار داشت که با بی کفایتی مسوولین و عدم تعهد آنها نسبت به بنا های تاریخی به وسعت 5/4 هکتار یعنی یک دهم وسعت اولیه اش تنزل کرد.
کاخ گلستان امروزه جزو میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

 

پایان

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در ارتباط باشید. ایران ماوا مرکزی مطمئن برای آسایش شما در سفر به تهران.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست