اماکن دیدنی تهران – روستای کن

5K
اجاره آپارتمان مبله در تهران
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
یکی از روستاهای بسیار زیبای اطراف تهران که دارای وسعت بسیار کمی نسبت به گذشته ی خود می باشد روستای کن است.
 این روستا در گذشته ای نه چندان دور از جردن تا جنوب تهران امتداد داشته اما امروزه تنها به روستای کوچکی در شمال تهران تبدیل شده است.
 روستای کن که منطقه ای بسیار آباد و سرسبز می باشد دارای جاذبه های توریستی مخصوص خود می باشد که از جمله آنها می توان به امامزاده حسین کابل یا در قاضی، سر آسیاب و…
هر کدام از این اماکن دارای ویژگی هایی خاص مربوط به خود است که به ترتیب در زیر به آنها اشاره می شود:
امامزاده در قاضی؛
 این امامزاده به نام دیگر امامزاده حسین کابل نیز شناخته می شود. قدیم تر ها نام آن دارالقاضی بود  که با گذشت زمان به درقاضی تبدیل شد. راه رسیدن به امامزاده در قاضی از کوچه های پیچ در پیچ و تنگ عبور می کند. وارد امامزاده که می شویم با اتاقی کوچک روبرو می شویم که مقبره را در خود جای داده است.
 سنگ قبری که در امامزاده قرار دارد بدون حفاظ و ضریح است و بر روی آن داستان به شهادت رسیدن فرد مدفون گزارش شده است. این چنین بر روی قبر نوشته اند که وی از فرزندان امام سجاد بوده که در منزل حاج احمد حلوایی به مدت سه روز اقامت داشتند و دشمنان پس ازپی بردن به مکان وی ایشان را به شهادت رساندند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
همانطور که در بالاتر اشاره شد روستای کن مکانی دارای قدمت بسیار می باشد اما قدمت واقعی آن را هیچکس نمی داند اما زمانی که داشتند بنای مسجد کن را بازسازی می کردند  به یک لوح بر خوردند که گویا دارای قدمت تاریخی بیش از 1700 سال می باشد. در این مسجد دو چناربسیار قدیمی وجود دارد که قدمت هر کدام از آنها به 900 سال می رسد.
قدیم ترها روستا به چند بخش میان ده، بالا ده و پایین ده تقسیم می شده که افراد ساکن در هر کدام از این محله ها با افراد محله ی دیگری دعوا و مشاجره داشتند.
این دعواها به لطف فردی به نام حاج آقا تهرانی پایان داده شد. دعواها به حدی بود که یک فردی که اهل میان ده بود به محله ی سر آسیاب نمی رفت و همچنین بالعکس.
در سالهای اخیر به دلیل افزایش روزافزون گردشگران کن امکانات زیاد و جدیدتری به آن افزوده شده که از آن جمله می توان به پیست اسکیت، احداث پیاده رو ها، ساختن آلاچیق های بسیار سراسرروستا، پیست دوچرخه سواری، جاده ی تندرستی و… اشاره کرد.
کن روستایی است که در دره بین دو کوه قرار دارد به همین دلیل دارای آب و هوای خنک و مناسبی است.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
 در گذشته درختان توت بسیاری در کن وجود داشت و مردم صاحب زمین های بسیاری بودند که خیلی از آن ها در طرح اتوبان همت نابود شدند. از محله های کن می توان به سر آسیاب، اسماعیلیان، میانده، دار قاضی و بالان اشاره کرد. کن دارای همین 5 محله است که در زیربه ویزگی های هر کدام مختصرا اشاره می شود.
محله ی سر آسیاب؛
 این محله در گذشته دارای آسیابی بوده است که تمام خانه های روستا حول این آسیاب شکل گرفته اند. سر آسیاب به معنای بالای آسیاب است.
محله ی اسماعیلیان؛
در سالهای نسبتا دور گروهی از افراد وارد این محله می شوند که بسیار جنگنجو بودند، نام آنها اسماعیلیان بود و به کارهایی همچون: دامداری، زمینداری، و ساختن وسایل جنگی مشغول بوده اند.
محله ی میانده؛
 وجه تسمیه ای این بخش از روستای کن قرار داشتن آن در مرکز روستا است.
محله ی دار قاضی؛
 دار قاضی در قسمت غربی کن قرار دارد و دلیل نام گذاری آن به این نام زندگی کردن فرد عادلی به نام قاضی در آنجاکه به مردم دار قالی می داده است.
محله ی بالان؛
 نام واقعی این محل پالان است که به مرور زمان به بالان تبدیل شده.
 وجه این نام گذاری دوختن پالان توسط افراد ساکن در این محل می باشد. آنها پالانهای ساخته شده را به شهر همراه با محصولات کشاورزی برای فروش می بردند.
 اگر به این محله بروید پیرمردهای بسیاری را می بینید که با یک صندلی تاشو در دست در حال قدم زدن هستند و هرگاه از راه رفتن خسته می شوند صندلی خود را آماده می کنند و برروی آن می نشینند.
هر کدام از این محله ها قبرستان، حمام و بسیاری چیزهای دیگر مخصوص به خود را دارد و از امکانات محله ی دیگری استفاده نمی کند. درگذشته حمام های روستا بصورت خزینه ای بوده که امروزه همه ی آنها به جز حمام خزینه ای محله ی اسماعیلیان تخریب شده اند.
 اهالی روستای کن می گویند که محل هبوط حضرت آدم از بهشت به زمین این روستا می باشد که البته برای اثبات آن دلیل محکمی نیز ندارند.
 اگر بخواهیم بگوییم که روستای کن بیشتر شبیه به کدام یک از روستاها و بخش های اطراف تهران است می توانیم بگوییم از نظر آب و هوایی بسیار شبیه به منطقه ی شمیرانات است.
 اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارید به یک مکان تاریخی و در عین حال سرسبز و خوش آب و هوا سفر کنید پیشنهاد می شود که حتما به روستای کن سری بزنید.
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست