ارزان ترین آپارتمان های تهران کجاست؟

3K
برج آلتون کورت نیاوران تهران

نیاز به داشتن سرپناه یکی از اصلی ترین نیاز های ممکن برای ادامه زندگی است. هر شخصی برای شروع زندگی به یک سرپناه نیاز دارد تا در آن اقامت کند. اما امروزه قیمت خانه ها در بسیاری از نقاط کشور سر به فلک می کشد به گونه ای که خرید برای بسیاری از اشخاص ارزو شده است. اما باز هم شما می توانید امید به خرید آپارتمان یا اجاره آن داشته باشید به شرط اینکه تحقیقات خود را کامل کنید. برای مثال به جهت اجاره آپارتمان مبله در تهران بهتر است شما ابتدا تحقیقاتی را در خصوص ارزان ترین آپارتمان های تهران و ارزان ترین نقاط این شهر انجام دهید و سپس به دنبال جا به جایی اسباب و وسایل خود باشید.

در این مطلب قصد داریم در مورد ارزان ترین آپارتمان های تهران با شما صحبت کنیم تا شما بتوانید پس از شناسایی ارزان  ترین نقاط پایتخت برای زندگی، این شهر را انتخاب کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کدام مناطق تهران را برای خرید انتخاب نکنیم؟

انتخاب آپارتمان برای سکونت جزو کارهای سخت و بسیار دشوار به حساب خواهد آمد. اما اگر شما این کار را با هدف خرید انجام دهید می توانید با کمی تجدید نظر در خواسته هایتان، بهترین آپارتمان را برای خود خریداری کنید. شما اگر در همین آغاز کار هدف خود را برای خرید آپارتمان در تهران، آپارتمان ها و ساختمان های لوکس در نظر بگیرید باید قید خرید آپارتمان را بزنید. در کمتر نقاط پایتخت می توانید با زیر 1 میلیارد تومان اقدام به خرید آپارتمان کنید.

برای مثال شما اگر قصد خرید آپارتمان با بودجه ای زیر 1 میلیارد تومان در تهران را دارید باید قید خرید آپارتمان در شمال شهر تهران را به کل بزنید. با مبلغی که در دست دارید به سختی می توانید در شمال تهران حتی اقدام به اجاره آپارتمان مبله نیز کنید.

با توجه به تورمی که در کشورمان حاکم است شما با بودجه ای کمتر از 1 میلیارد تومان نمی توانید حتی در شرق و غرب تهران نیز به دنبال خرید آپارتمان باشید. هر چند این شانس برایتان وجود دارد که شاید بتوانید برخی از آپارتمانهای با متراژ کمتر از 60 متر و با سال ساخت بالا را پیدا کنید اما خانه هایی که ویژگی و امکانات مناسبی دارند را به سختی می توانید در غرب تهران خریداری کنید. بنابر این تنها یک گزینه برای شما باقی خواهد ماند و آن هم مراجعه به جنوب تهران است.

کدام مناطق تهران ارزان تر هستند؟

گفتیم که برای اجاره ارزان ترین آپارتمان های مبله در تهران باید به سراغ مناطقی بروید که در غرب این شهر واقع شده اند. اما به راستی کدام یک از مناطق تهران برای خرید و یا اجاره آپارتمان ارزان تر هستند؟ مناطق 15، 16، 17، 18، 19 و 20 تهران نسبت به سایر مناطق این شهر ارزان تر هستند. بنابر این توصیه می کنیم چنانچه قصد اجاره یا خرید ارزان ترین آپارتمان های تهران را دارید به سراغ یکی از این 6 منطقه پایتخت بروید.

اما برای اینکه بتوانید ارزان ترین آپارتمان ها را اجاره کنید و یا دست به خرید آنها بزنید، لازم است نسبت به محله های این مناطق نیز اطلاعاتی را کسب کنید. برای مثال چنانچه قصد دارید در منطقه 15 تهران کی از ارزان ترین آپارتمان ها را برای خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم به دنبال آپارتمان ها و واحد های خالی در محله افسریه باشید. علاوه بر افسریه دو محله شوش و بیسیم نیز جزو ارزان ترین محله هایی هستند که در منطقه 15 شهرداری تهران قرار دارند. البته اگر قصد سفر به این شهر را دارید می توانید با اجاره سوئیت در تهران در مناطق ارزان اسکان پیدا کنید.

محله های ارزان منطقه 17 و 18 تهران

منطقه 17 و 18 تهران به نسبت سایر مناطقی که به شما معرفی کردیم، شرایط بهتری برای زندگی دارند. به خصوص اینکه اگر از شهر های اطراف قصد مهاجرت به تهران را داشته باشید. اما برای زندگی در همین منطقه نیز باید اطلاعات خود را در خصوص این منطق تکمیل کنید و بدانید هر یک از این منطقه ها چند محله دارند و کدام یک از آن ها شرایط  بهتری برای زندگی دارند. منطقه 17 تهران جزو مناطق خوب و ارزان تهران است. این منطقه  دارای 3 ناحیه و 18 محله مختلف است. ابوذر غربی، فلاح، یافت آباد، خزانه، قلعه مرغی، امام زاده حسن و ابوذر شرقی برخی از مهم ترین محله های منطقه 17 تهران هستند که شما می توانید با بودجه ای متوسط، اقدام به خرید آپارتمان معمولی در محله های منطقه 17 تهران کنید.

اما گفتیم که به غیر از منطقه 17، شما می توانید برای خرید آپارتمان ارزان در تهران، روی منطقه 18 نیز حساب باز کنید. منطقه 18 نسبت به منطقه 17 تهران موقعیت بهتری دارد. شما با زندگی در محله های این منطقه می توانید دسترسی راحت تری به مرکز شهر تهران داشته باشید. این منطقه محله های قدیمی بسیاری دارد اما مزیتی که باعث می شود زندگی در منطقه 18 را به زندگی در منطقه 17 ترجیح بدهیم، خانه های نوسازی است که در این محله ساخته شده است.

در برخی از نقاط منطقه 18 تهران، نوسازی های بسیار زیادی انجام شده است. اگر قصد اقامت در منطقه 18 تهران را دارید، پیشنهاد می کنیم از بین محله های فردوس، هفده شهریور و شهرک ولیعصر یک مورد را انتخاب کنید. این 3 محله نسبت به سایر محله های منطقه 18 تهران، در وضعیت بهتری قرار دارند. در بین این محله ها نیز شهرک ولیعصر بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. این محله نسبت به سایرین، ارام تر است و برای اجاره آپارتمان نیز چندان نیازی به بودجه های کلان نخواهید داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط
فهرست