آشنایی با دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا تهران

6K
اجاره آپارتمان مبله

در دورانی که زندگی می کنیم باید به فکر امنیت خود از تمام لحاظ باشیم. این موضوع به حدی اهمیت دارد که سران تمام کشورها به فکر تامین امنیت کشور می باشند و در رابطه با این موضوع کارهای زیادی همچون تاسیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا انجام می دهند.

از جمله این کارها می توان به ایجاد مراکزی برای تهیه کردن تجهیزات نظامی و یا ایجاد مراکز آموزشی در رابطه با کارهای نظامی اشاره کرد. در کشورمان ایران در رابطه با همین موضوع مراکز و دانشگاه های بسیاری ایجاد شدند که از آن جمله می توان به دانشگاه های امام حسین، امام باقر، امام علی و… اشاره کرد که هر یک کارکرد و هدف مخصوص به خود دارند اما همگی به کارها و اعمال نظامی ختم می شوند.

 

تاسیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا

یک دانشگاه دیگر تحت عنوان پدافند هوایی خاتم النبیا (ص) در سال 1392 به فرمان رهبر انقلاب تشکیل شده است که هدف از تشکیل آن نیز تربیت و آموزش افسران مورد نیاز به جهت دفاع از کشور به لحاظ هوایی بوده است.

دانشکده های پدافند هوایی خاتم الانبیا

1-دانشکده مهندسی فرماندهی و کنترل

2-دانشکده مهندسی برق

3-دانشکده مهندسی مکانیک

4-دانشکده تحصیلی مدیریت امور دفاعی

 

لیست رشته های دانشگاه خاتم الانبیا تهران

دانشکده ی مهندسی فرماندهی و کنترل دارای گرایش های زیر می باشد:

گرایش کنترل شکاری، گرایش عملیات موشک، و گرایش اطلاعات عملیات.

دانشجویانی که در رشته ی کنترل شکاری تحصیل می کنند پس از اتمام دوران تحصیلی خود وظیفه ی فرماندهی و مدیریت صحنه نبرد هوایی از طریق هدایت هواپیماهای شکاری را برعهده خواهند داشت.

دانشجویان رشته ی عملیات موشک نیز وظیفه ی انهدام یا ممانعت از اجرای عملیات های هوایی را برعهده دارند.

رشته ی دیگر یعنی گرایش اطلاعات عملیات نیز وظیفه ی رهگیری، جمع‌آوری و پردازش اطلاعات سیگنالی دریافت شده از سامانه های ارتباطی دشمن و نیز پردازش تصاویر هوایی را به منظور پایش تهدیدات خارجی با هدف تشخیص دقیق تهدیدات انجام می دهد.

 

دانشکده مهندسی برق خاتم النبیا تهران

دانشکده ی مهندسی برق دارای گرایش های زیر می باشد:

1-گرایش الکترونیک

2-مخابرات

3-جنگ الکترونیک

4-نرم افزار رایانه

دانشجویانی که در رشته ی الکترونیک تحصیل می کنند در مواردی همچون تجزیه و تحلیل و ساخت مدار الکترونیکی، تکنیک پالس، مدار دیجیتال، معماری رایانه، انواع ریزپردازنده‌های میکرو الکترونیک، پردازش سیگنال‌های راداری و مخابراتی، سامانه شناسایی الکترونیکی، کنترل و هدایت سامانه‌های دفاعی هدایت پذیر مانندهواپیماهای بدون سرنشین و انواع سامانه‌های موشک، نگهداری و تعمیر انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی، رادارهای تعقیب هدف و هدایت موشک، کالیبراسیون، انواع تستر و تجهیزات اندازه‌گیری و سخت‌افزار کسب مهارت می کنند و سپس فارغ التحصیل می شوند.

 

دانشجویان رشته مخابرات دانشگاه

دانشجویان گرایش دیگر یعنی مخابرات نیز در موارد زیر به تحصیل و علم آموزش می پردازند: ساخت مدار های مخابراتی، ماکروویو و آنتن، شبکه ی انتقال داده، سامانه های دفاعی، طرح لینک مخابراتی، فیبرهای نوری، نگهداری دستگاه های مخابراتی و… 

موارد مورد مطالعه ی دانشجویان رشته ی جنگ الکترونیک نیز به این صورت می باشند: تجزیه و تحلیل مدارات الکترونیکی، مخابراتی و جنگ الکترونیک، انتشار امواج، طرح‌ریزی جنگ الکترونیک، شنود الکترونیک، مدیریت فرکانس و منابع انتشاری، تجزیه و تحلیل ریز موج و پخش امواج الکترومغناطیس، رهگیری مادون قرمز، سیستم هشدار دهنده موشکی، حفاظت الکترونیکی و…

 

مهندسی رایانه در دانشگاه خاتم الانبیا

گرایش مهندسی رایانه نیز به آموزش موارد زیر می پردازد: تجزیه و تحلیل الگوریتم‌های رایانه‌ای، ساختمان داده‌ها، ساختمان گسسته، انواع سیستم‌های عامل، زبان ماشین و اسمبلی، طراحی انواع پایگاه داده و سیستم‌های دیجیتال، هوش مصنوعی، دفاع سایبری و نگهداری و تعمیر تمامی رایانه‌های موجود و شبکه اطلاع‌رسانی، معماری رایانه، طراحی انواع پایگاه داده و…

 

مهندسی مکانیک دانشگاه پدافند هوایی

دانشکده ی مهندسی مکانیک نیز شامل رشته های زیر می باشد:

1-نگهداری و تعمیر سامانه های هوایی

2-مهندسی پهباد

3-مهندسی عمران

دانشجویان رشته ی نخست یعنی نگهداری و تعمیر سامانه های هوایی دارای مهارت کافی در زمینه ی نگهداری، تعمیر، بهینه‌سازی، طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات مکانیکی و الکترومکانیکی انواع سامانه‌های پدافند هوایی پس از اتمام دوران تحصیل می شوند.

 از سامانه های پدافند هوایی می توان به: انواع پرتابگرها و لانچرهای موشکی زمین به هوا، انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی، انواع قطعات هیدرولیکی و نیوماتیکی، انواع گیربکس‌ها، انواع تجهیزات تولید انرژی (مولد برق)، نگهداری و تعمیر خودروها و… اشاره نمود.

گرایش پهباد نیز مروبط به پهباد هایی است که قابلیت هدایت از دور دارند. دانشجویان این بخش پس از اتمام تحصیل خود وظایفی از قبیل  ساخت، بهینه سازی و تعمیر انواع پهباد و هواپیمای بدون سرنشین را برعهده خواهند داشت.

محصلان بخش گرایش مهندسی عمران نیز پس از آموزش دیدن در دو شاخه ی مهندسی دفاعی و استحکامات دارای مهارت مورد نیاز در ارتباط با طراحی، محاسبات، نظارت، اجرا و مدیریت پروژه های ساختمانی و تاسیساتی با توجه به اصول و الزامات پدافند غیر عامل خواهند شد.

و اما دانشکده ی دیگری که در این دانشگاه وجود دارد و تحت عنوان مدیریت امور دفاعی فعالیت می کند شامل آموزش در بخش های اداری، علوم تربیتی، عملیات ترابری، عملیات آماد و تهیه، پلیس نظامی، امور مالی و عملیات پیاده می باشد و پس از دانش آموختگی در تخصص مربوطه و با توجه به نیاز های سازمان و بومی سازی مشغول به فعالیت می شوند.

اطلاعات بسیار دیگری می توانید در ارتباط با دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا یا به طور خلاصه خاتم دریافت کنید که ما در اینجا برای رعایت اختصار از ذکر آنها خودداری کردیم.

با رزرو منزل مبله از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست