آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی(قسمت اول)

7K
اجاره آپارتمان مبله
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید. معلم، نقشی مهم در تمام اجتماعات بشری. اصولا هر کس که چیزی به دیگری یاد می دهد را معلم می خوانند اما معلم در معنی خاص آن یعنی کسی که در مدرسه، دانشگاه و دیگر موسسات عمومی یا به طور شخصی فعالیت آموزشی انجام می دهد.
معلمین همواره در طول تاریخ مهمترین نقش را برعهده داشتند و اگر معلمی نبود هیچوقت اجتماعات بشری به این شکل پدید نمی آمد. معلم آنقدر نقش والایی دارد که تمامی پیامبران را نیز معلم می دانیم. هر کشوری مکانی برای تربیت این نقش مهم در خود دارد.
 در ایران دانشگاه هایی برای تربیت کردن معلم ها پدید آمده است که به آن ها دانشگاه های تربیت معلم، تربیت دبیر، فرهنگیان و… می گویند. یکی از این دانشگاه ها دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اسا که روی صحبت ما در این متن نیز با همین دانشگاه است. این دانشگاه که در شمال شرق تهران واقع شده است مساحتی نزدیک به 150.000 متر مربع دارد.
از مساحت، 56.000 متر مربع فضای آموزشی سرپوشیده را تشکیل می دهد. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 7 خوایگاه دارد که 5 تای آن ها متعلق به پسران و 2 تای آن ها متعلق به دختران می باشد. کارکرد دانشگاه در گذشته با امروز کمی تفاوت داشته است به شکلی که در گذشته وظیفه ی تربیت دبیر فنی و نیروی انسانی را بر عهده داشت و امروزه مانند سایر دانشگاه های تربیت دبیر به آموزش دانشجوها در مقاطع مختلف تحصیلی می پردازد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران دانشگاه شهید رجایی به مانند دیگر دانشگاه های ملی و دانشگاه های پیام نور از طریق کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجویان می کند. این دانشگاه تحت نظر وزارت علوم فعالیت می کند.
زمان تاسیس دانشگاه شهید رجایی به دوران تاسیس مدرسه ی دارالفنون و پدید آمدن دوره های تربیت معلم همزمان است که ابتدا تحت عنوان شهید رجایی فعالیت نمی کرده است. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 150 سال پیش و در سال 1229 تاسیس شد.
 اولین دوره ی تربیت معلم و آموزش در رشته های مهندسی و پزشکی نیز در این زمان بوده اند. از سال 1357 یعنی سال انقلاب اسلامی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سیر تحول زیادی داشته است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
1-در سال 57 با انستیتوهای تکنولوژی تهران ادغام شد و از ترکیب آن دو مجتمع انقلاب اسلامی تحت نظر دفتر امور مدارس عالی فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش تاسیس شد.
2-در مرحله ی بعد، این مجموعه به مرکز آموزش عالی فنی انقلاب اسلامی تغییر نام داد و تغییرات ساختاری نیز در آن بوجود آمد که عبارت اند از:
  • جذب دانشجو در دوره های تربیت تکنیسین و معلم در سطح کاردانی
  • اخذ مجوز دوره های کارشناسی ناپیوسته دبیر فنی در مقطع لیسانس
3-در سال 1372 دانشکده ی تربیت دبیر فنی و حرفه ای با مجوز دفتر گسترش آموزش عالی در این مرکز تاسیس شد و از طریق کنکور شروع به پذیرش دانشجو در رشته ی دبیری فنی دانشجو در مقطع کارشناسی کرد.
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
4-در سال 1376 نیز تحولات به این صورت بودند که مرکز آموزش عالی فنی و دانشکده تربیت دبیر فنی و حرفه ای با یکدیگر ادغام شدند. در این دوران با مجوز وزارت فرهنگ و آموزش عالی مجموعه ی مذکور به دانشگاه تبدیل و نام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به خود گرفت.
دانشگاه شهید رجایی تعداد 72 رشته را آموزش می دهد که ازآنها 20 رشته کارشناسی، 11 رشته دکتری و 41 رشته کارشناسی ارشد را تشکیل می دهند. دانشگاه شهید رجایی به دلیل نقش مهمی که دارد یعنی تربیت دبیر فنی، بعنوان یکی از دانشگاه های راهبردی کشور شناخته می شود.
دانشگاه تربیت دبیر رجایی همچنین محل برگزاری برخی همایشات و جشنواره ها از جمله جشنوراه جوان خوارزمی بخش دانش آموزی می باشد. جشنواره ی نامبرده در حدود 30 سال متوالی است که در همین دانشگاه برگزار می شود.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست