آشنایی با دانشگاه های ایران – دانشگاه آزاد(قسمت سوم)

2K
اجاره آپارتمان مبله در تهران

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.از اسفند ماه سال 1390 جنجال های زیادی بر سر ریاست دانشگاه بوجود آمد. صحبتی بر سر اینکه فرهاد دانشجو ریاست دانشگاه شود پیش آمد. اکبر هاشمی که در آن زمان ریاست هیات امنا را بر عهده داشت از امضای حکم فرهاد دانشجو امتناع ورزید.

پس از امتناع اکبر هاشمی این حکم به رییس جمهور سپرده شد که این امر خود مطابق قانون بود. رییس جمهور وقت نیز این حکم را به دست وزیر علوم سپرد و ایشان نیز این حکم را امضا نمود. در نتیجه فرهاد دانشجو ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت. تا 27 شهریور ماه 1397 فرهاد دانشجو ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت تا اینکه حمید میرزاده جایگزین وی شد.

چند سال بعد علی محمد نوریان طی حکمی از جانب علی اکبر ولایتی منصب دار ریاست دانشگاه شد.

در زیر به آمارهای کلی دانشگاه اشاره می کنیم:

دو میلیون و پانصد هزار فارغ التحصیل، یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار دانشجو، سی و چهار هزار عضو هیات علمی، سی و یک هزار نفر پرسنل و…

تعداد افراد نام برده در 357 واحد دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند. سرمایه ی دانشگاه 300.000.000.000.000 میلیارد تومان و یا به عبارتی سیصد هزار میلیارد تومان می باشد. فضای آموزشی این مجموعه ی عظیم 20.000.000 متر مربع است.

10 بیمارستان نیز امروزه زیر نظر دانشگاه آزاد فعالیت می کنند که به زودی ده بیمارستان دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد. 40 درصد بار پزشکی مملکت مربوط به این دانشگاه است همچنین 60 درصد از بار آموزش عالی را دارا می باشد.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران

آمار زیر مربوط به بخش دانشگاه علوم پزشکی آزاد می باشد:

86 واحد دانشگاه، 1806 عضو هیات علمی، 61000 دانشجو، 51 رشته دانشگاهی، 1500 تخت بیمارستانی، 13 مجله و…

دانشگاه آزاد دانشگاهی با تعداد دانشجوهای بسیار زیاد می باشد که در این زمینه حرف های جدی برای گفتن در جهان دارد. این دانشگاه رتبه ی پنجم را در جهان از لحاظ تعداد دانشجو دارد. اولین دانشگاه جهان در این زمینه ایندیرا گاندی در هندوستان است و دانشگاه یا سیستم کامیونتی کالج کالیفرنیا در ایالات متحده می باشد. مقام سوم مربوط به دانشگاه ملی بنگلادش و چهارم نیز دانشگاه آنادلو در ترکیه است. دانشگاه آزاد اسلامی ایران رتبه ی پنجم را دارد و دانشگاه علامه اقبال در پاکستان هم رتبه ی ششم را دارد.

یکی دیگر از نظام های رتبه بندی دانشگاه ها در جهان نظام سایمگو می باشد. در میان 5000 واحد تحقیقی و دانشگاهی دانشگاه های مختلفی هر کدام در موضوعاتی در صدر قرار گرفتند که در زیر به آنها اشاره می شود:

در حوزه نوآوری و شاخص تأثیر فناورانه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین رتبه دوم در کشور و رتبه ی۳۲۸ در جهاندر حوزه پژوهش و شاخص برونداد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات رتبه هفتم در کشور و رتبه ی۶۳۸ در جهاندر حوزه پژوهش و شاخص استعداد علمی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات  رتبه سوم در کشور و رتبه ی۴۵۸ در جهان

دانشگاه آزاد اسلامی یک پژوهشکده در شهر مشهد دارد و چند مرکز تحقیقاتی در شهرهای مختلف که در زیر به آنها اشاره می شود دارد: در شهر قزوین واحد تحقیقات مکاترونیک، در شهر نجف آباد مرکز تحقیقات مواد پیشرفته، مرکز نحقیقات مهندسی مکانیک در قزوین، مرکز تحقیقات صنعت ساختمان و بتن در قزوین، مرکز تحقیق و توسعه علوم کامپیوتری در قزوین، مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما، مرکز عالی بین المللی تحقیقات بین رشته ای، مرکز مطالعات استراتژیک، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی اردبیل، مرکز مطالعات و تحقیقات محیط زیست و انرژی، مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی در مشهد، مرکز تحقیقات باستان شناسی در ابهر، مرکز تحقیقات تهران پزشکی، مرکز تحقیقات شیر و فراورده‌های آن در کرج، مجتمع آزمایشگاهی و مزارع تحقیقاتی در واحئ بروجرد، مرکز تحقیقات کشاورزی در دامغان، مزارع آموزش تحقیقاتی و گلخانه‌ای در جیرفت، مزارع آموزشی و تحقیقاتی در رودهن.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های بسیاری کسب مقام کرده است که از آن جمله می توان به اطلاعات دریافت شده توسط پایگاه scoups اشاره نمود. با توجه به این اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیشترین مقالات تولید شده در سال 2009 می باشد. در این سال دانشگاه آزاد اسلامی 1079 مقاله تولید کرده است. اما به طور متوسط این دانشگاه تا به امروز 1455 کتاب تالیفی، 391 ترجمه ی کتاب، 3367 مقاله در نشریات و 4982 مقاله نیز در نشریات علمی و پژوهشی منتشر کرده است.

 

اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست