اماکن دیدنی ایران – روستای وردیج

11K
اجاره آپارتمان مبله
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
در نزدیکی تهران دو روستا وجود دارد که هر کدام جاذبه های خاص خود را دارد. نام این دو روستا وردیج و واریش است.
 روستای واریش که در فصل بهار به مکانی بسیار زیبا تبدیل می شود و با شکوفه های گیلاس و آلبالوی خود که باغ ها را سفیدپوش می کند نمایان می شود.
ازجمله تفاوت هایی که این دو روستا با یکدیگر دارند می توان به اختلاف ارتفاع آنها از سطح دریا اشاره کرد. وردیج در ارتفاع 1850 متری و واریش در ارتفاع 2250 متری ازسطح دریا قرار دارد. اما اکنون روی بحث ما با روستای وردیج است و اکنون به تعریف و توضیح درباره ی ویژگی های آن و جاذبه هایش می پردازیم:
از جمله موضوعات عجیب این روستا می توان به آدمک های سنگی یا سنگ های آدم نما اشاره کرد.
هیچکس نمی داند که این سنگ ها هستند که شبیه به آدم شده اند یا آدم ها به شکل سنگ در آمده اند. در واقع این آدمک های سنگی در حد فاصل وردیج و واریش قرار دارند و نگارخانه ای طبیعی فراهم کرده اند.
 در شیوه ی به وجود آمدن این آدمک ها نظرات متفاوتی وجود دارد. یکی می گوید آدمک ها در واقع سنگ بوده اند و به وسیله ی فرسایش به این شکل در آمده اند. دیگری می گوید این ها بقایای قلعه ای قدیمی است. اما با این حال دلیل قانع کننده ای برای نظریه ی اول وجود ندارد زیرا تنها این قسمت از آنجا پر از آدمک هاست و اگر به خاطر فرسایش بود قطعا جاهای دیگر نیز به این شکل درمی آمدند.
کمی دورتر آبشاری قرار دارد که اهالی به آن لت مال می گویند. در واقع لت مال به معنی صیقل داده شده و صاف است و این نام به این دلیل نهاده شده که سنگ هایی که زیر فشار آب هستند کامل صاف و صیقل داده شده می شوند. اگر به وردیج رفتید حتما به این آبشار نیز سری بزنید.
امامزاده ای در جوار کوه پهنه حصار قرار دارد که آنرا بی بی زرین می نامند. در مورد این امامزاده حکایاتی به دست رسیده که در مورد آن توضیح داده می شود:
می گویند زمانی که دو تن از خواهران امام رضا(ع) در حال فرار از دست دشمنان خود بودند زمانی که به این کوه می رسند فریاد بر می آورند: یا کوه.
 در این زمان صخره های کوه باز شده و این دو تن به داخل آن می روند و در آن پناه می گیرند. خطوط و شکاف هایی نیز بر این صخره موجود است که گفته می شود نشانه ای از ضربه های شمشیر دشمنان است.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
باغ های میوه ی موجود در وردیج عبارت اند از سیب، هلو، گیلاس، گلابی، انگور، گردو و… .
این مکان و روستای واریش درفصول گرم سال پذیرای تعداد زیادی افراد می باشند، به خصوص روستای واریش که در فصول گرم سال دارای هوای خنک و آب گوارا می باشد به حدی شلوغ می شود که زندگی حتی بر اهالی اصلی آن سخت می شود.
 البته طبیعی است که در این روزها با وجود آلودگی بسیار هوا و جمعیت روز افزون شهر تهران مردم در به در مکانی خلوت و با هوای خوب باشند. هوای روستای واریش که در دره واقع شده به حدی خنک است که زندگی در آن در فصل زمستان بسیار سخت می شود و جمعیت آن به 15 خانوار کاهش می یابد اما همین جمعیت در فصل تابستان چند برابر می شود و این نشانگر این است که روستای واریش بیشتر مکانی ییلاقی برای اهالی به حساب می آید.
روستاهای وردیج و واریش دو مکان مناسب سفر در آخر هفته می باشند. اگر می خواهید هزینه ی زیادی نکنید و در عین حال یک سفر کوتاه و لذت بخش داشته باشید وسایل مورد نیاز خود را جمع کنید و با خانواده تان عازم این دو مکان شوید. اگر آب و هوای لذت بخش، آبشار طبیعی، مناظر زیبا و بسیاری چیزهای دیگر می خواهید حتما به روستاهای وردیج و واریش سری بزنید.
روستای وردیج بزرگ‌ترین روستای حریم شمال غرب تهران به شمار می‌رود. مسیرهای دسترسی به این روستا انتهای اتوبان همت – بلوار پژوهش – شهرک دانشگاه شریف – خیابان شهید اردستانی در انتهای شمالی خیابان تابلوی کوچک سفید رنگی با عنوان “روستای وردیج – روستای واریش” مشاهده می شود که ابتدا وارد جاده کوهستانی وردیج و واریش میشویم.
 مسیر ثانوی از اتوبان تهران کرج از پشت پمپ بنزین وردآورد (ورودی از پمپ بنزین) به سمت خیابان شهید اردستانی – به سمت شمال خیابان سپس وارد جاده ی روستای وردیج و واریش میشویم.
 جاده ای کوهستانی، باریک و در قسمتهای زیادی از راه آسفالت جاده بدلیل سرمای زیاد و طولانی زمستان در منطقه از بین رفته و به جاده ای پر از چاله و گودال های کوچک تبدیل شده. جاده تا انتهای روستای واریش آسفالت میباشد. تقریباً با طی مسافتی در حدود 7 کیلومتر از ابتدای جاده به روستای وردیج و صخره‌های آدمک میرسیم . سپس با طی مسافتی 4 کیلومتری به انتهای جاده آسفالت و روستای واریش میرسیم.
اگر قصد عزیمت به این روستا را داشتید می توانید از خودروی شخصی خود و یا از مترو استفاده کنید، البته ایستگاهی تحت عنوان وردیج یا واریش در بین ایستگاه های مترو مشاهده نمی شود اما شما می توانید در ایستگاه وردآورد پیاده شده و بقیه ی مسیر را با استفادهاز تاکسی های ایستگاه بروید.
 اگر هم قصد دارید از خودروی شخصی خود استفاده کنید می توانید از مسیرهای مذکور استفاده کنید. در طی عبور از جاده باغ های گیلاس و آلبالو بسیار خودنمایی می کنند، بنابراین می توان از جاده نیز بعنوان یکی از جاذبه های اصلی نام برد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست