آشنایی با محله های تهران – یافت آباد (قسمت دوم)

5K
اجاره آپارتمان مبله در تهران
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
فردی دیگر نیز به نام مختار شمشیرگر زمین های قبرستان فعلی را قدیم ترها مالک بوده است که آنرا وقف کرد اما هنوز هم خاندان شمشیرگر یعنی نوادگان وی ادعای مالکیت بر زمین های نامبرده دارند و گاهاً بین آنها و سازمان اوقاف اختلافاتی بر سر همین قضیه بوجود می آید.
این قبرستان قدمت زیادی ندارد وقدیمی ترین قبرها نهایتا به 1320 شمسی برمی گردند.
علاوه بر نزاع و اختلافات این دو طرف بین مردم نیز گاها بر سر مالکیت زمین ها اختلافاتی بوجود می آمد که در چند مورد منجر به کشته شدن یکی از طرفین نیز می شد.
در گذشته و  در یکی از مناطق یافت آباد تعدادی گروه عرب در قالب قبیله ها و عشایر زندگی می کردند که به دلیل وجود همین افراد نام این گوشه از یافت اباد را عرب آباد گذاشته اند. عرب آباد توسط سه خیابان شهید باقری، طاهری و بابایی احاطه شده است.
ازجمله محله های نسبتا جدید یافت آباد که زمان ساخت آن به بعد از انقلاب بر می گردد می توان به ارشد آباد اشاره کرد. ارشد آباد توسط خیابان های شهید محمد حسین سلطانی، طاهری، شهید باقری و بزرگراه کمربندی غرب تهران احاطه شده است. علاوه بر ارشد آباد و عرب آباد می توان به ابراهیم آباد، یوسف آباد، ترک آباد، شهرک امام خمینی، شهرک مسلمین، محله نسترن، سر قنات، و کوچه اراکی‌ها و… از دیگر محله های یافت آباد اشاره نمود.
قیمت خانه های یافت آباد نسبت به منطقه های همسایه ارزان می باشد که دلیل این امر نیز اوقافی بودن زمین خانه ها است. قیمت کم سبب شده که بسیاری افراد از طبقات مختلف در این جا ساکن شوند.
از اماکن مذهبی یافت آباد می توان به مسجد الغدیر، مسجد 14 معصوم و مسجد المهدی اشاره کرد که علاوه بر برپایی نماز در آنها مجلس های عزاداری نیز برپا می شود که در این بین مسجد الغدیراز دو مسجد دیگر بزرگتر است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
از جمله اماکن فرهنگی نیز عبارت اند از:
مدرسه آزادی، مدرسه قدس، مدرسه شهید فهمیده، مدرسه فدک، هنرستان حضرت مریم، دانشکده فنی انقلاب اسلامی شماره 4 (برادران شهید بهرامی)
امروزه یافت آباد به عنوان محله ای که در آن صنعت مبلمان سازی و دکوراسیون رواج دارد هم شناخته می شود.
سال های قبل یافت آباد نیز به مانند بسیاری روستاهای دیگر بود.
میوه هایی همچون انگور و سیب و صیفی جات بسیار مرغوبی در این منطقه کشت می شد.
 دو باب حمام عمومی در روستا بود که یکی ساخته شده توسط حاجی نایب و دیگری به دست ناصرالدین شاه ساخته شده بود.
حمام اول در قسمت جنوب شرقی و دومی در جنوب شرقی روستا واقع شده بود.
این منطقه روستایی عادی بود تا اینکه کارخانه ی شیر پاستوریزه در آن ساخته شد که پس از آن به مرور زمان کارخانه ها و شرکت های دیگری در آن ساخته شد.
از جمله این کارخانه ها می توان به لبنیات پاک، ایران برک، جنرال مکانیک، بافندگی نخ کاری اشاره کرد.
علاوه بر اینها ساختمان های دولتی مانند مؤسسه استاندارد، بیمارستان شهدا، درمانگاه فرمانفرمایان و بیمارستان توانبخشی معتادان در یافت آباد تاسیس شدند.
 در این بین بیمارستان شهدا و درمانگاه فرمانفرمایان دارای قدمت بیشتری می باشند.
محله هایی در یافت آباد هستند که در قدیم به صورت روستاهای کوچکی در اطراف بوده اند. از جمله آنها می توان به شادآباد، ابراهیم آباد، ترک آباد، سعید آباد و امام خمینی اشاره کرد.
آب شهری تهران بر اساس گوارا بودن یا ناخالصی به 5 دسته تقسیم می شود.
به ترتیب سبز، زرد، نارنجی، قرمز و سیاه از گواراترین تا ناخالص ترین آب تقسیم شده است.
آب منطقه ی یافت آباد در بدترین وضعیت و زیرمجموعه ی آب سیاه تهران می باشد.
آب این منطقه دارای مقادیر بسیاری نیترات می باشد و از این رو برای سلامتی انسان مضر می باشد.
 جهت اصلاح کیفیت آب یک تصفیه خانه ی موقتی در این منطقه ساخته شده که البته کارشناسان آنرا بی تاثیر می دانند و اعتقاد دارند تاثیر چندانی در کیفیت آب نمی گذارد. این منطقه به دلیل همین آب بی کیفیت و شاید خطرناک منطقه ی سیاه نام گرفته است.
واقعه ی جالب سیاسی تاریخی این منطقه جنگ دو سپاه شمالی و جنوبی می باشد. این دو سپاه هر دو از مدافعان سرسخت مشروطه بودند اما به دلیل اینکه با یکدیگر اشنا نبودند یک روز کامل با همدیگر نزاع کردند.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست