آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه شهید بهشتی (قسمت اول)

7K
اجاره سوئیت مبله در تهران

برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید. یکی از دانشگاه های مهم که در شهر تهران واقع شده و به عنوان یک دانشگاه معتبر دولتی ایران شناخته می شود دانشگاه شهید بهشتی (ره) می باشد.

منطقه ی مکانی این دانشگاه در اوین (غرب ولنجک و شرق درکه) می باشد.

ریاست دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر به عهده ی جناب آقای سید حسن صدوق بوده و این دانشگاه از نوزده دانشکده ، شانزده مرکز ویژه ی تحقیق و مطالعات و همچنین سه پردیس بهره می برد.

در سال 1338 هجری شمسی بود که علی شیخ الاسلام با دستور محمد رضا شاه پهلوی اقدام به تاسیس این دانشگاه نمود. در ابتدا نام این مرکز ” دانشگاه ملی ایران” انتخاب شد.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله . بعد از این که در سال 1339 دانشگاه ملی ایران به صورت رسمی افتتاح شد ، در همان سال دو دانشکده ی معماری و شهرسازی  و بانکداری اقدام به پذیرش دانشجو نمودند.

تغییر نام این مرکز از دانشگاه ملی ایران به دانشگاه شهید بهشتی نیز حدود پنج سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط ستاد انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد.

مروری بر گذشته

امور مربوط به تاسیس

آذر ماه سال 1333 هجری شمسی ، بعد از این که شاه لیران از کودتا رهایی یافته بود به آمریکا سفر کرد.

در جریان این سفر علی شیخ الاسلام که پیش تر از وی نام بریدم به عنوان نماینده ی دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخت .

یکی از پیشنهادهایی که وی در این سخنرانی مطرح نمود تاسیس دانشگاه ملی ایران با هدف جلوگیری از خروج جوانان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل بود.

شاه ایران نیز با این موضوع موافقت نمود.

در زمان حکومت پهلوی وقتی نام “ملی” روی موسسه ای آموزشی گذارده می شد ، بیانگر این مطلب بود که آن موسسه خارج از پوشش و حمایت دولت بوده و به واسطه ی دریافت شهریه از دانشجویان ، کارآموزان و متقاضیان اداره می شود.

علی شیخ الاسلام در راستای بهبود کیفیت امور دانشگاه از سوی شاه ماموریت یافت تا در مورد نحوهی مدیریت این نوع مراکز آموزشی در اروپا و امریکا مطالعاتی انجام دهد.

سال 1338 هجری شمسی بود که چندین نفر از از اساتید مطرح دانشگاه به سرپرستی جهانشاه صالح که در آن زمان ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت در ملاقاتی با شاه ایران ، مجددا پیشنهاد تاسیس دانشگاه ملی ایران را مطرح نمودند.

البته از نتایج این مذاکره هنوز اطلاع کاملی به دست نیامده است.

علی شیخ الاسلام که به امریکا و اروپا سفر کرده بود در همان دوران به کشور بازگشت و موافقت نهایی شاه در روز دهم آذرماه 1338 باعث شد که وی دبیرخانه ای با عنوان ” دبیرخانه دانشگاه ملی” در خانه ای که در خیابان رامسر داشت راه بیندازد.

بیست و نهمین روز از اسفند ماه سال 1338 سپری می شد که طبق فرمان شاه و وزیر دربار(حسین علا) این دبیرخانه به ساختمانی انتقال یافت که در خیابان پاستور واقع گردیده بود.

این بنا از املاکی بود که در اختیار دربار بوده و به شخصی به نام شجاع الدین شفا که در آن زمان ریاست کمیته ی فراهم کردن مقدمات جشن های معروف 2500 ساله را بر عهده داشت سپرده شده بود.

دبیرخانه ی دانشگاه ملی ایران در روزهای نخست اقدام به جمع آوری و تهیه اطلاعات مربوط به سابقه ی کسانی پزرداخت که بعد از فارغ التحصیلی در اروپا و امریکا بیکار بودند.

در واقع این موضوع از مقدمات تاسیس دانشگاه به حساب می آمد. خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره سوئیت مبله ماهانه در تهران با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست