آشنایی با دانشگاه های ایران – دانشگاه آزاد(قسمت اول)

5K
اجاره آپارتمان مبله تهران

برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید. با رشد و توسعه دانشگاه ها در ایران بسیاری از موسسه های غیر انتفاعی و خصوصی نیز شروع به انجام فعالیت های مشابه کردند. دانشگاه های دیگری نیز ساخته شدند که برخی از آنها کنکور جداگانه و برخی همراه با کنکور سراسری به پذیرش دانشجو می پردازند.

با رشد و توسعه دانشگاه ها در ایران بسیاری از موسسه های غیر انتفاعی و خصوصی نیز شروع به انجام فعالیت های مشابه کردند. دانشگاه های دیگری نیز ساخته شدند که برخی از آنها کنکور جداگانه و برخی همراه با کنکور سراسری به پذیرش دانشجو می پردازند.

از جمله دانشگاه هایی که با کنکور سراسری به پذیرش می پردازند می توان دانشگاه پیام نور را مثال زد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز دانشگاهی است که کنکور مجزا داشته و امروزه در برخی رشته ها به پذیرش دانشجو بدون کنکور می پردازد.

موضوع مقاله ای که پیش رو داریم دانشگاه آزاد اسلامی است که بزرگترین مجموعه آموزشی علمی ایران می باشد و در جهان رتبه ی پنجم را به لحاظ تعداد شعبات و پردیس ها در سراسر کشور دارا می باشد.

دانشگاهی با نام مشابه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که نام آن دانشگاه آزاد ایران می باشد که البته این تشابه اسمی نباید سبب اشتباه در ادغام آن ها شود. دانشگاه آزاد ایران دانشگاهی است که از قبل از انقلاب و در دهه ی 1350 با مدیریت عبدالرحیم احمدی کار خود را آغاز کرد.

این دانشگاه با فرستادن دانشجو به دانشگاه های خارجی کار خود را اغاز کرد تا کادری نخبه داشته باشد. پس از انقلاب اسلامی در دوره ای پس از انقلاب فرهنگی فعالیت دانشگاه ازاد ایران به طور کلی متوقف شد. فعالیت این دانشگاه به صورت آموزش از راه دور بود.

به همین جهت این دانشگاه شروع به تولید کتاب ها و نوارهایی متفاوت کرد که بتوان با استفاده از آنها آموزش از راه دور را به بهترین نحو انجام داد.

پس از اینکه انقلاب فرهنگی رخ داد صحبت هایی درباره ی ایجاد دانشگاه آزاد شکل گرفت. این دانشگاه به پیشنهاد هاشمی رفسنجانی و با حمایت رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی تاسیس شد. از جمله هیات امنای آن می توان احمد خمینی و هاشمی رفسنجانی را مثال زد.

اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا پیشنهاد ایجاد دانشگاه آزاد را عبدالله جاسبی به هاشمی رفسنجانی داد وهاشمی در خطبه های خود چنین گفت:

یکی از طرق این است که از همین امسال در هر جا که دستمان رسید و شاید کم‌کم به روستا هم بکشد – البته به شهرهای کوچک به آسانی می‌رسد – مراکزی درست کنیم به نام دانشگاه آزاد.

پس از ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس شورای موقت اعلام شد که البته وی عبدالله جاسپی را به ریاست موقت دانشگاه منصوب کرد. هیات موسس دانشگاه را سید علی خامنه ای، هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس وقت یعنی میرحسین موسوی، احمد خمینی و عبدالله جاسپی تشکیل داده. چنان که گفته شد جاسپی به عنوان رییس دانشگاه منصوب بود.

طبیعتا باید اولین واحد دانشگاهی در شهر تهران ساخته می شد و همین اتفاق هم افتاد. واحد بعدی در شهر تبریز ساخته شد. کد واحد تهران 101 و کد واحد تبریز 102 بود. ریاست واحد تبریز بر عهده ی دکتر کریم زارع بود. اولین آزمون ورودی دانشگاه آزاد مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب و در سال 1361 بود. این آزمون که در اسفند ماه برگزار شد 32000 داوطلب داشت که در شهر های مختلف شاهرود ، اهواز ، تبریز ، رشت ، زاهدان ، کرمان ، مشهد و یزد برگزار شد.

از بین این همه شرکت کننده تنها 3000 نفر در رشته های رشته‌های راه و ساختمان ، برق ، مکانیک ، فیزیک ریاضی ، شیمی صنایع، فلزی ، نساجی و حسابداری پذیرفته شدند.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله . اکبر هاشمی رفسنجانی که خود یکی از عاملان اصلی تاسیس این دانشگاه بود تاسیس این دانشگاه را از افتخارات اصلی بعد از انقلاب می دانست. دانشگاه آزاد اسلامی ایران در کشور رتبه ی دوم را از نظر علمی پس از دانشگاه تهران را دارد و البته رتبه ی 226 در دنیا را نیز دارا می باشد. نظام رتبه بندی یاد شده به شکل کلی دانشگاه آزاد را بررسی می کند و به این شکل نیست که هر واحد را به صورت جداگانه بررسی کند. برند دانشگاه آزاد اسلامی نیز اکنون جزو 100 برند برتر ایران شناخته می شود.

تعداد دانشجویان دانشگاه در سال تحصیلی 90 الی 91 عبارت بود از:

مقطع کارشناسی: 1022817 نفر

مقطع کارشناسی ارشد: 198334 نفر

مقطع دکتری: 10085 نفر

مقطع دکتری تخصصی: 7320 نفر

مقطع کاردانی: 337693 نفر

و جمع کلی دانشجویان 1576349 نفر بود.

خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست